Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi

Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi

The relationships among prospective teachers’ teacher efficacy with their levels of academic motivation, academic procrastination, and anxiety about the Public Personnel Selection Examination (PPSE)

Yazarlar: Asuman Seda SARACALOĞLU, Beste DİNÇER, Muhammed EKEN, Sinan BAYIK

Cilt 10 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 53-82

Konular:-

DOI:10.31704/ijocis.2020.003

Anahtar Kelimeler: Teacher efficacy,Academic motivation,Academic procrastination,Exam Anxiety

Özet: Abstract The purpose of this study was to determine the relationships among the prospective teachers’ teacher efficacy and their level of academic motivation, anxiety of PPSE academic procrastination levels. The research was designed as correlational survey method. The sample of the research was composed of 187 prospective teachers. According to the results of the study, there was a low and positive correlation between teacher efficacy and academic procrastination behaviors and also moderate and positive correlation with academic motivation levels of the prospective teachers. In addition, teacher candidates' academic procrastination behaviors, academic motivations and PPSE concerns explained 22% of the teacher efficacy of candidates.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={The relationships among prospective teachers’ teacher efficacy with their levels of academic motivation, academic procrastination, and anxiety about the Public Personnel Selection Examination (PPSE)}, volume={10}, number={53–82}, publisher={Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi}, author={Asuman Seda SARACALOĞLU, Beste DİNÇER, Muhammed EKEN, Sinan BAYIK}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Asuman Seda SARACALOĞLU, Beste DİNÇER, Muhammed EKEN, Sinan BAYIK. (2020). The relationships among prospective teachers’ teacher efficacy with their levels of academic motivation, academic procrastination, and anxiety about the Public Personnel Selection Examination (PPSE) (Vol. 10). Vol. 10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Asuman Seda SARACALOĞLU, Beste DİNÇER, Muhammed EKEN, Sinan BAYIK. The Relationships among Prospective Teachers’ Teacher Efficacy with Their Levels of Academic Motivation, Academic Procrastination, and Anxiety about the Public Personnel Selection Examination (PPSE). no. 53–82, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2020.