BUGU Dil ve Eğitim Dergisi

BUGU Dil ve Eğitim Dergisi

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI FORMASYON EĞİTİMİNDE YAŞANAN SORUNLARIN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yazarlar: Onur ER

Cilt 1 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 111-121

Konular:-

DOI:10.46321/bugu.10

Anahtar Kelimeler:Formasyon eğitimi,Türk dili ve edebiyatı,Nitel araştırma

Özet: Bu araştırmanın amacı Türk dili ve edebiyatı formasyon eğitiminde yaşanan sorunları öğrenci görüşleri çerçevesinde değerlendirmektir. Araştırma nitel yönteme göre desenlenmiştir ve durum çalışması türündedir. Araştırma kapsamında Türk dili ve edebiyatı formasyon öğrencilerinin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile alınmıştır. Araştırmada kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Yapılan araştırmaya göre araştırmaya katılan Türk dili ve edebiyatı formasyon öğrencilerinden elde edilen kodlara göre öğrenciler formasyon programını gerekli görmüştür. Öğrenciler öğretim elemanından kaynaklı sorunları “Ders işleme yaklaşımı”, “Öğrenciye olumsuz yaklaşım”, “Sınıf yönetimi eksikliği” ve “Dersi önemsememe” şeklinde belirtmiştir. Türk dili ve edebiyatı formasyon öğrencileri sınıf ortamından kaynaklı sorunları “kalabalık sınıflar” ve “Sınıfların temiz olmaması” olarak belirtmiştir. Türk dili ve edebiyatı formasyon öğrencileri idareden kaynaklı sorunları “Lisans sınavlarının formasyon eğitimiyle çakışması”, “Ders saatleri” ve “Formasyon sınavlarının aynı anda yapılması” şeklinde sıralamıştır. Araştırma sonucunda öğrenciler formasyon programı sayesinde öğretmenlik mesleğine yönelik deneyim kazandıklarını ifade etmişlerdir. Ancak öğrencilerin bir kısmı öğretim elemanlarıyla sorun yaşadıklarını belirtmiştir. Öğrenciler özellikle öğretim elemanının ders işleme yaklaşımıyla ve kendilerine olumsuz yaklaşımıyla ilgili sorunlarının olduğunu bildirmiştir. Bunun yanında Türk dili ve edebiyatı formasyon öğrencileri kalabalık sınıflar, lisans sınavlarının formasyon eğitimiyle çakışması, derslerin erken başlayıp geç bitmesi gibi sorunlarının olduğunu ifade etmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI FORMASYON EĞİTİMİNDE YAŞANAN SORUNLARIN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ}, volume={1}, number={111–121}, publisher={BUGU Dil ve Eğitim Dergisi}, author={Onur ER}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Onur ER. (2020). TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI FORMASYON EĞİTİMİNDE YAŞANAN SORUNLARIN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ (Vol. 1). Vol. 1. BUGU Dil ve Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Onur ER. TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI FORMASYON EĞİTİMİNDE YAŞANAN SORUNLARIN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. no. 111–121, BUGU Dil ve Eğitim Dergisi, 2020.