Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Bütünleştirici Öğrenme Kuramına Dayalı Olarak Geliştirilen Etkinliklerin Uygulanmasının Etkililiğinin Araştırılması

Yazarlar: Gökhan Demircioğlu , Haluk Özmen , Hülya Demircioğlu

Cilt 1 , Sayı 1 , 2004 , Sayfalar 3-20

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Kimya öğretimi ,Bütünleştirici öğrenme kuramı ,5E modeli ,Materyal geliştirme

Özet: Bu çalışmanın amacı, Lise II kimya öğretim programında yer alan “Çözünürlük Dengesine Etki Eden Faktörler” konusunda 5E modeline uygun geliştirilen etkililiklerin uygulanmasının etkililiklerini araştırmaktır. Çalışmaya bir kimya öğretmeni ve 22’si deney grubunda, 24’ü kontrol grubunda olmak üzere toplam 46 lise ikinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu bir araştırma tasarımı kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, 5E modeline uygun etkinliklerin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin geleneksel yaklaşımın uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinden daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2004, title={Bütünleştirici Öğrenme Kuramına Dayalı Olarak Geliştirilen Etkinliklerin Uygulanmasının Etkililiğinin Araştırılması}, volume={1}, number={3–20}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Gökhan Demircioğlu , Haluk Özmen , Hülya Demircioğlu}, year={2004} }
APA
KOPYALA
Gökhan Demircioğlu , Haluk Özmen , Hülya Demircioğlu. (2004). Bütünleştirici Öğrenme Kuramına Dayalı Olarak Geliştirilen Etkinliklerin Uygulanmasının Etkililiğinin Araştırılması (Vol. 1). Vol. 1. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Gökhan Demircioğlu , Haluk Özmen , Hülya Demircioğlu. Bütünleştirici Öğrenme Kuramına Dayalı Olarak Geliştirilen Etkinliklerin Uygulanmasının Etkililiğinin Araştırılması. no. 3–20, The Journal of Turkish Science Education, 2004.