Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Gökhan Demircioğlu , Haluk Özmen , Hülya Demircioğlu
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Kimya öğretimi ,Bütünleştirici öğrenme kuramı ,5E modeli ,Materyal geliştirme
Özet: Bu çalışmanın amacı, Lise II kimya öğretim programında yer alan “Çözünürlük Dengesine Etki Eden Faktörler” konusunda 5E modeline uygun geliştirilen etkililiklerin uygulanmasının etkililiklerini araştırmaktır. Çalışmaya bir kimya öğretmeni ve 22’si deney grubunda, 24’ü kontrol grubunda olmak üzere toplam 46 lise ikinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu bir araştırma tasarımı kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, 5E modeline uygun etkinliklerin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin geleneksel yaklaşımın uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinden daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.