Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Fizik Öğretmenlerinin Öğretim Etkinliklerine ve Fizik Ders Kitaplarının İçeriğine Yönelik Düşünceleri

Yazarlar: Selahattin Gönen , Serhat Kocakaya

Cilt 3 , Sayı 1 , 2006 , Sayfalar 86-96

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Fizik Eğitimi ,Ders Kitabı ,Kavram Yanılgıları

Özet: Bu çalışmanın amacı lise fizik öğretmenlerinin öğretim etkinliklerine ve fizik ders kitaplarının içeriğine yönelik düşüncelerini değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemini Diyarbakır, Denizli, Şanlıurfa, Van ve Mardin il merkezlerinde görev yapan 105 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, öğretmene yöneltilen çoktan seçmeli ve açık uçlu anket sorularına verilen yanıtlar ile elde edilmiştir. Sonuçlar genel olarak değerlendirildiğinde; çalışmaya katılan fizik öğretmenlerinin çoğu ders kitaplarını bilimsel içerik açısından yetersiz görmektedirler. Bu yetersizliklerin ders kitaplarındaki çözümlü problemlerin azlığı, müfredatın ÖSS sistemine uygun olmaması ve müfredatın gelişen bilim ve teknolojisinin gerisinde kalmasından kaynaklandığını düşünmektedirler. Verilerin analizinde; frekans dağılımları, yüzdelikler, t-testi, varyans analizi ve Scheffe testi kullanılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2006, title={Fizik Öğretmenlerinin Öğretim Etkinliklerine ve Fizik Ders Kitaplarının İçeriğine Yönelik Düşünceleri}, volume={3}, number={86–96}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Selahattin Gönen , Serhat Kocakaya}, year={2006} }
APA
KOPYALA
Selahattin Gönen , Serhat Kocakaya. (2006). Fizik Öğretmenlerinin Öğretim Etkinliklerine ve Fizik Ders Kitaplarının İçeriğine Yönelik Düşünceleri (Vol. 3). Vol. 3. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Selahattin Gönen , Serhat Kocakaya. Fizik Öğretmenlerinin Öğretim Etkinliklerine ve Fizik Ders Kitaplarının İçeriğine Yönelik Düşünceleri. no. 86–96, The Journal of Turkish Science Education, 2006.