Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

4-E Öğrenme Döngüsü Yönteminin Öğrencilerin Elektrik Konusunu Anlamalarına Olan Etkisi

Yazarlar: Hülya Yılmaz , Pınar HUYUGÜZEL ÇAVAŞ

Cilt 3 , Sayı 1 , 2006 , Sayfalar 2-18

Konular:-

Anahtar Kelimeler:4-E Fen Bilgisi Öğrenme Döngüsü ,Yapılandırmacı Öğrenme Teorisi ,Elektrik ,Kavram Yanılgısı

Özet: Bu çalışmanın amacı; yapılandırmacı (constructivist) öğrenme teorisine dayalı 4-E (Exploration,Explanation, Expansion, Evaluation) Fen Bilgisi Öğrenme Döngüsü yönteminin, altıncı sınıföğrencilerinin elektrik konusunu anlamalarına olan etkisini araştırmaktır. Elektrik konusu oldukçafazla soyut kavramlar içerdiğinden, öğrenciler tarafından anlaşılması güç bir konu olarakalgılanmaktadır. Çalışmada öğrencilerin elektrik ile ilgili kavram yanılgılarını ortaya koymak ve konuile ilgili ön bilgilerini açığa çıkartmak amacıyla Akan Elektrik konusu ile ilgili bir başarı testigeliştirilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin fen derslerine karşı tutumlarını belirlemek için de likert tipi birtutum ölçeği geliştirilmiştir. Her iki ölçme aracı deneysel işlemin hem başında hem de sonundauygulanmıştır. Araştırmanın deneklerini İzmir Cavit Özyeğin İlköğretim Okulu altıncı sınıfındaöğrenim gören toplam 79 öğrenci oluşturmuştur. Uygulamaların sonunda 4-E Fen Bilgisi ÖğrenmeDöngüsü (FBÖD) yönteminin geleneksel öğretime göre, öğrencilerin Akan Elektrik konusundakibaşarıları ve fen derslerine karşı tutumları üzerinde daha etkili olduğu saptanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2006, title={4-E Öğrenme Döngüsü Yönteminin Öğrencilerin Elektrik Konusunu Anlamalarına Olan Etkisi}, volume={3}, number={2–18}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Hülya Yılmaz , Pınar HUYUGÜZEL ÇAVAŞ}, year={2006} }
APA
KOPYALA
Hülya Yılmaz , Pınar HUYUGÜZEL ÇAVAŞ. (2006). 4-E Öğrenme Döngüsü Yönteminin Öğrencilerin Elektrik Konusunu Anlamalarına Olan Etkisi (Vol. 3). Vol. 3. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Hülya Yılmaz , Pınar HUYUGÜZEL ÇAVAŞ. 4-E Öğrenme Döngüsü Yönteminin Öğrencilerin Elektrik Konusunu Anlamalarına Olan Etkisi. no. 2–18, The Journal of Turkish Science Education, 2006.