Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Ulusal Programa Etki Eden Kontrol Mekanizmaları: İngiltere ve Türkiye

Yazarlar: Hülya Gür

Cilt 3 , Sayı 2 , 2006 , Sayfalar 92-102

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Ulusal program ,Karar mekanizmaları ,Yeni yaklaşımlar

Özet: Bu çalışmada, programın tanımı ve program türü; programlarla ilgili kararları kimlerin aldığı ve kararların hangi karar vericiler tarafından verildiği, programı kimlerin kontrol ettiği, bu kişilerin görevlerinin ve sorumluluklarının neler olduğu, kontrol eden kişilerin yaptığı iç ve dış kontrol arasındaki dengenin ne olduğu araştırılmıştır. İngiltere ve Türkiye’deki program eğilimleri gözden geçirilerek, şimdiye kadar ne tür değişikliklerin olduğu ve ileriye dönük programlarla ilgili kararları kimlerin alacağı incelenecektir. Program oluşturulurken toplumların ve kültürlerin özellikleri dikkatle analiz edilmelidir. Bunlar program oluşturulurken ve karar verme aşamasında birincil kaynaklardır. Program oluşturulurken; “Bizim kültürümüz için uygun mudur?”, “Bizim öncelikli değerlerimiz nelerdir?”, “Yerine getirmemiz gereken prensipler nelerdir?” sorularının sorulması gerekir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2006, title={Ulusal Programa Etki Eden Kontrol Mekanizmaları: İngiltere ve Türkiye}, volume={3}, number={92–102}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Hülya Gür}, year={2006} }
APA
KOPYALA
Hülya Gür. (2006). Ulusal Programa Etki Eden Kontrol Mekanizmaları: İngiltere ve Türkiye (Vol. 3). Vol. 3. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Hülya Gür. Ulusal Programa Etki Eden Kontrol Mekanizmaları: İngiltere ve Türkiye. no. 92–102, The Journal of Turkish Science Education, 2006.