Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Aktif Öğrenme Ortamlarında Bilgisayar Destekli Eğitim ve İnternet Kullanımının Kimya Öğretmen Adaylarının Transfer Edilebilen Yetenekler Üzerindeki Etkisi

Yazarlar: İnci Morgil , Evrim Ural

Cilt 3 , Sayı 2 , 2006 , Sayfalar 83-91

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Transfer edilebilir yetenekler ,Işbirlikçi öğrenme ,Teknoloji destekli eğitim

Özet: Kimya eğitiminde transfer edilebilen yetenekler genel olarak 7 grupta toplanabilir. Bunlar sırasıyla: araştırma yapma, takım çalışması, iletişim, yazılı ve sözlü ifade, problem çözme, kişisel gelişim ve teknolojiyi kullanma yetenekleridir. Çalışmada değinilen bu yeteneklerin gelişmesinde aktif öğrenme ortamları ve teknoloji kullanımının etkisi araştırılmaktadır. Öğretmen adayları işbirlikçi öğrenme aktivitelerinde bilgisayar ve internetten yoğun bir şekilde yararlanmışlardır. Öğretmen adaylarının sadece bilgiye sahip olması değil aynı zamanda bilgiye nasıl ulaşılacağını bilen bireyler olarak yetiştirilmeleri büyük önem taşımaktadır. Çalışmada öğretmen adaylarının değinilen aktiviteler sonucunda transfer edilebilen yeteneklerinde nasıl bir değişiklik olduğunu belirlemek amacıyla transfer edilebilen yetenek anket formu hazırlanmıştır. Bu anket aktivitelerden önce ve sonra ön test ve son test olarak uygulanmış ve öğretmen adaylarının kendi yeteneklerini değerlendirmeleri sağlanmıştır. Ön test ve son test sonuçları değerlendirildiğinde aktif öğrenme ve teknoloji kullanımı sonucunda öğretmen adaylarının transfer edilebilir yeteneklerinde bir gelişme gözlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2006, title={Aktif Öğrenme Ortamlarında Bilgisayar Destekli Eğitim ve İnternet Kullanımının Kimya Öğretmen Adaylarının Transfer Edilebilen Yetenekler Üzerindeki Etkisi}, volume={3}, number={83–91}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={İnci Morgil , Evrim Ural}, year={2006} }
APA
KOPYALA
İnci Morgil , Evrim Ural. (2006). Aktif Öğrenme Ortamlarında Bilgisayar Destekli Eğitim ve İnternet Kullanımının Kimya Öğretmen Adaylarının Transfer Edilebilen Yetenekler Üzerindeki Etkisi (Vol. 3). Vol. 3. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
İnci Morgil , Evrim Ural. Aktif Öğrenme Ortamlarında Bilgisayar Destekli Eğitim ve İnternet Kullanımının Kimya Öğretmen Adaylarının Transfer Edilebilen Yetenekler Üzerindeki Etkisi. no. 83–91, The Journal of Turkish Science Education, 2006.