Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Lise–3 Biyoloji Ders Kitaplarındaki Görsel Sunumda Gözlemlenen Bazı Sorunlar

Yazarlar: Esra ÖZAY , İsmet Hasenekoğlu

Cilt 4 , Sayı 1 , 2007 , Sayfalar 80-91

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Biyoloji–3 Ders Kitabı ,Ders Kitabı Analizi ,Görsel Düzen

Özet: Bu çalışmada, Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından kabul edilen Biyoloji ders kitaplarında görsel uyumsuzlukların olup olmadığının tespit edilmesiamaçlanmıştır. Bu amaçla genel liselerin 3. sınıflarında 2004–2005 öğretim yılında okutulan “Lise–3 Biyoloji” ders kitabındaki tüm üniteler iki ölçüt göz önüne alınarak incelenmiştir. Bunlar; görselmateryaldeki elemanların birbirleri ile uyumu ve arka arkaya yerleştirilen resimlerdeki hareket ve mantık sürecidir. Sonuç olarak, incelenen kitabın görsel tasarım yönünden bazı uyumsuzluklara sahipolduğu ve yeniden ele alınarak öğrenci için daha uygun bir hale getirilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2007, title={Lise–3 Biyoloji Ders Kitaplarındaki Görsel Sunumda Gözlemlenen Bazı Sorunlar}, volume={4}, number={80–91}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Esra ÖZAY , İsmet Hasenekoğlu}, year={2007} }
APA
KOPYALA
Esra ÖZAY , İsmet Hasenekoğlu. (2007). Lise–3 Biyoloji Ders Kitaplarındaki Görsel Sunumda Gözlemlenen Bazı Sorunlar (Vol. 4). Vol. 4. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Esra ÖZAY , İsmet Hasenekoğlu. Lise–3 Biyoloji Ders Kitaplarındaki Görsel Sunumda Gözlemlenen Bazı Sorunlar. no. 80–91, The Journal of Turkish Science Education, 2007.