Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Performansa Dayalı Ölçümler: Teori ve Uygulama

Yazarlar: Feral OGAN BEKİROĞLU

Cilt 5 , Sayı 1 , 2008 , Sayfalar 114-132

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Performans Ölçümü ,Bireysel Gelişim Dosyası ,Dereceli Puanlama Anahtarı ,Ölçme ve Değerlendirme

Özet: Gelişen teknoloji ve toplumun ihtiyaçlarının da etkisiyle değişen bilimsel bilginin edinilmesi anlayışı müfredata entegre edildiğinde, kullanılan ölçme yöntemleri de bu anlayışı yansıtmalıdır.Bu bağlamda, öğrencilerin yüksek seviyede düşünme, akıl yürütme ve problem çözme becerilerinin ve kavramları anlamalarının ölçülmesi gündeme gelmiştir. Bu çalışmada,bütünleştirici yaklaşımın desteklediği ve öğrencilerin öğrenme süreci içinde ölçülmesine imkân veren performansa dayalı ölçümlere yer verilmiştir. Belgesel tarama yöntemi kullanılarak yapılançalışmanın sonunda, performansa dayalı ölçümlerin kullanımının önemi geniş bir literatürle desteklenmiştir. Performansa dayalı ölçme yöntemlerinden verilen örnekler de bu makaleninkapsamı içindedir. Makalenin bitiminde reform sürecinde olan eğitim sistemimizde performansa dayalı ölçme yöntemlerinin kullanılması ile ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2008, title={Performansa Dayalı Ölçümler: Teori ve Uygulama}, volume={5}, number={114–132}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Feral OGAN BEKİROĞLU}, year={2008} }
APA
KOPYALA
Feral OGAN BEKİROĞLU. (2008). Performansa Dayalı Ölçümler: Teori ve Uygulama (Vol. 5). Vol. 5. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Feral OGAN BEKİROĞLU. Performansa Dayalı Ölçümler: Teori ve Uygulama. no. 114–132, The Journal of Turkish Science Education, 2008.