Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: İnci MORGİL , Senar TEMEL , Hatice GÜNGÖR SEYHAN , Evrim URAL ALŞAN
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Bilimin Doğası ,Proje Tabanlı Öğrenme ,Laboratuar Uygulamaları ,Kimyaya Karşı Tutum
Özet: Bilimin doğasını anlayabilmek ve sosyobilimsel olayların üstesinden gelebilmek fen eğitiminin en önemli amaçlarından biridir. Çalışma kapsamında, (a) öğrencilerin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi, (b) laboratuar uygulaması ile proje tabanlı laboratuar uygulamasının 1. sınıföğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki bilgi ve algılamalarına ve kimyaya karşı tutumlarına olan etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmaya Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Fizik ve Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 61 birinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bilimin Doğasına İlişkin Görüş Anketi ile Bilimin Doğası ve Fen Öğretimi İnanç Ölçeği ve Kimyaya Karşı Tutum Ölçeği öğrencilere ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Çalışmada temel kimya laboratuarı müfredatı kapsamında yapılan deneylere ek olarak bilimsel araştırmalarla fen öğretimi kapsamında, öğrencilerle proje tabanlı laboratuar uygulaması yapılmıştır. Laboratuar uygulamaları ve proje tabanlı öğrenme uygulamasının ardından öğrencilerin bilimin doğası hakkında sahip oldukları bilgi seviyesinin yükseldiği öğrencilerin Bilimin Doğasına İlişkin Görüş Anketine verdikleri cevaplar değerlendirilerek belirlenmiştir. Aynı zamanda gerçekleştirilen uygulamaların öğrencilerin kimya dersine karşı tutumlarını arttırdığı da belirlenmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.