Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Teacher Training Activities of Turkish Physics Foundation: Evaluation on Professional Development Program (PDP) Model

Yazarlar: Aytekin ERDEM , Gürcan UZAL , Yaşar ERSOY

Cilt 7 , Sayı 1 , 2010 , Sayfalar 88-104

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Science Education ,Needs of Science Teachers ,Odel of Professional Development Program ,Teacher Training

Özet: Bu çalışma; Türk Fizik Vakfı (TFV)- Araştırma Projesinin tamamlayıcı bir parçası olup, geliştirmekte olduğumuz öğretmen eğitimi modelini yapılandırmak, temel bileşenlerini geliştirmek ve modelin uygulamasını yaygınlaştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Söz konusu modelin belirlenen temel yapı taşlarını ve bir takım öğelerini yapılandırmak için Trakya yöresindeki iki kentte, ev sahipliğini iki özel okulun yaptığı, çoğunluğu devlet bir kısmı da özel okul öğretmenlerinin katılımıyla, seminer/çalıştay biçiminde bir dizi hizmet içi eğitim etkinliği düzenlendi ve etkinlikler sonunda 120 öğretmenin görüşleri alındı. Bilgi ormlarındaki sorulara verilen yanıtlardan elde edilen bazı sonuçlar; öğretmenlerin uygulamalı etkinliklerden memnun kaldıkları, etkinliklerin üç günden daha fazla sürede yapılmasını istedikleri, seminer kapsamındaki konuların derslerinde kendilerine yardımcı olacağını %70, seminerde kullanılan öğretim araçlarını %61 oranında yeterli buldukları şeklindedir. Öğretmenlerin seminer ve çalıştaylar hakkındaki “Genel izlenimleri”nin %84 oranında yeterli olduğu şeklinde belirlenmiştir. Kısacası, öğretmenlerin gereksinimlerine dönük, etkileşimli ve yoğun uygulamalı meslekte gelişme etkinliklerine büyük ölçüde katılmak istedikleri gözlemlenmiş ve sonuçlar nicel olarak belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2010, title={Teacher Training Activities of Turkish Physics Foundation: Evaluation on Professional Development Program (PDP) Model}, volume={7}, number={88–104}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Aytekin ERDEM , Gürcan UZAL , Yaşar ERSOY}, year={2010} }
APA
KOPYALA
Aytekin ERDEM , Gürcan UZAL , Yaşar ERSOY. (2010). Teacher Training Activities of Turkish Physics Foundation: Evaluation on Professional Development Program (PDP) Model (Vol. 7). Vol. 7. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Aytekin ERDEM , Gürcan UZAL , Yaşar ERSOY. Teacher Training Activities of Turkish Physics Foundation: Evaluation on Professional Development Program (PDP) Model. no. 88–104, The Journal of Turkish Science Education, 2010.