Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Alternative Methods in Learning Chemistry: Learning with Animation, Simulation, Video and Multimedia

Yazarlar: Bülent PEKDAĞ

Cilt 7 , Sayı 2 , 2010 , Sayfalar 79-110

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Chemistry Education ,Animation ,Simulation ,Video ,Multimedia ,Dual Coding Theory ,Cognitive Load Theory

Özet: Kimyasal olayların moleküler seviyede meydana gelmesi kimya öğrenimini güçleştirmektedir. Çünkü kimyayı anlamak moleküler seviyede görülmezin ve dokunulmazın anlamını oluşturma üzerine kurulmaktadır. Kimyanın kavramsal öğreniminde karşılaşılan güçlüklerin üstesinden gelmek için son zamanlarda bilgi ve iletişim teknolojilerinden faydalanılmaktadır. Animasyon, simülasyon, video, multimedya vb. gibi teknolojik araçların kimya eğitiminde kullanımı alternatif öğrenme yollarını gündeme getirmektedir. Kimyanın öğreniminde bu alternatif öğrenme yolları çalışmamızın konusunu oluşturmaktadır. Bu çerçevede, teknolojik araçların öğrenme üzerine etkilerini konu alan çok sayıda araştırmanın incelenmesi sonucunda elde edilen bilgiler ortaya konmaktadır. Bu derleme çalışması, teknolojik araçların öğrencilere sağladığı faydaları tanıtmak ve internet tabanlı öğrenme olanakları hakkında bilgi vermek açısından önemlidir. Ayrıca bu çalışma, teknolojik bir aracın öğrenme üzerine etkisinin incelenmesinde araştırmacılara yardımcı olabilecek “ikili kodlama” ve “bilişsel yük” teorileri hakkında da bilgiler içermektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2010, title={Alternative Methods in Learning Chemistry: Learning with Animation, Simulation, Video and Multimedia}, volume={7}, number={79–110}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Bülent PEKDAĞ}, year={2010} }
APA
KOPYALA
Bülent PEKDAĞ. (2010). Alternative Methods in Learning Chemistry: Learning with Animation, Simulation, Video and Multimedia (Vol. 7). Vol. 7. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Bülent PEKDAĞ. Alternative Methods in Learning Chemistry: Learning with Animation, Simulation, Video and Multimedia. no. 79–110, The Journal of Turkish Science Education, 2010.