Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Prospective Science Teachers’ Misconceptions Concerning Wave

Yazarlar: Asuman KÜÇÜKÖZER

Cilt 7 , Sayı 2 , 2010 , Sayfalar 66-75

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Waves ,Misconceptions ,Prospective Science Teachers ,Physics Education

Özet: Bu çalışmada dalga fiziğinin temel olay ve kavramlarına ilişkin, mekanik dalgaların oluşturulması, yayılması ve girişimi konularında, fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin kavramsal anlamalarının betimlenmesi, varsa kavram yanılgılarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Dalgalar fiziği temel konulardan biri olmanın yanı sıra dalgalar fiziğini anlamak akustik, fiziksel optik, elektromanyetik dalgalar, kuantum mekaniği konuları için önemlidir ve bu konuların temelleri dalgalar fiziğinde atılmaktadır. Veri toplama aracı olarak 5 adet açık uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılmıştır. Anket, Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği’nde öğrenim gören 53 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının mekanik dalgaların temel olgu ve kavramlarına ilişkin kavram yanılgılarının olduğunu ortaya koymaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2010, title={Prospective Science Teachers’ Misconceptions Concerning Wave}, volume={7}, number={66–75}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Asuman KÜÇÜKÖZER}, year={2010} }
APA
KOPYALA
Asuman KÜÇÜKÖZER. (2010). Prospective Science Teachers’ Misconceptions Concerning Wave (Vol. 7). Vol. 7. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Asuman KÜÇÜKÖZER. Prospective Science Teachers’ Misconceptions Concerning Wave. no. 66–75, The Journal of Turkish Science Education, 2010.