Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Preservice Science Teachers’ Views of Ways of Reducing Ecological Footprints

Yazarlar: Özgür KELEŞ , Mustafa AYDOĞDU

Cilt 7 , Sayı 3 , 2010 , Sayfalar 171-187

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Environmental Education ,Ecological Footprint ,Sustainable Life ,Pre-service Science Teachers

Özet: Zamanımızın en önemli problemi sürdürülebilirliktir. Sürdürülebilir yaşam için fen eğitimi, öğretme ve öğrenme modellerinin araştırılmasını gerektiren yeni bir eğitim sahasıdır. Bu sebeple bu araştırmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının ekolojik ayak izlerini azaltma yolları konusundaki görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırma, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı‟nda öğrenim gören üçüncü sınıf öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Araştırmaya toplam 49 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın uygulanması sırasında öğretmen adaylarına sürdürülebilir yaşam ve ekolojik ayak izi konularında öğrencilerin aktif katılımını içeren, öğrenci merkezli öğretim etkinlikleri düzenlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Görüşme Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler nitel olarak içerik analiziyle yorumlanmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda, öğretmen adaylarının ekolojik ayak izlerini azaltma yolları konusunda yaşam tarzlarında değişimler gerektiren ve tüketim tercihlerini tekrar gözden geçirmelerini sağlayan önerilerde bulundukları tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2010, title={Preservice Science Teachers’ Views of Ways of Reducing Ecological Footprints}, volume={7}, number={171–187}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Özgür KELEŞ , Mustafa AYDOĞDU}, year={2010} }
APA
KOPYALA
Özgür KELEŞ , Mustafa AYDOĞDU. (2010). Preservice Science Teachers’ Views of Ways of Reducing Ecological Footprints (Vol. 7). Vol. 7. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Özgür KELEŞ , Mustafa AYDOĞDU. Preservice Science Teachers’ Views of Ways of Reducing Ecological Footprints. no. 171–187, The Journal of Turkish Science Education, 2010.