Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Situation of the Pre-Service Science and Technology Teachers’ Scientific Literacy

Yazarlar: Oğuz ÖZDEMİR

Cilt 7 , Sayı 3 , 2010 , Sayfalar 42-56

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Science and Technology Education ,Scientific Literacy ,Knowledge and Comprehension ,Attitudes and Significance ,Tracking and Operating

Özet: Bu araştırma, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin (n:186) fen ve teknoloji okuryazarlığı düzeyinin belirlenmesini konu almaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen “Fen ve Teknoloji Okuryazarlığı Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçek, “bilme ve kavrama ” (40 madde), “tutum ve değerler” (14 madde) ve “izleme ve kullanma” (22 madde) olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Araştırma sonunda, öğretmen adaylarının Fen ve Teknolojiye ilişkin “Bilme ve kavrama” düzeyleri ile Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre etkileşimini kavrama yeterliliğinin bazı kavram yanılgılarının dışında orta denebilecek düzeyde olduğu; ancak bilimin doğası ve metodolojisini anlama yeterliliklerinin oldukça düşük seviyede bulunduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının, bilim ve teknolojiye yönelik tutumlarının ise olumlu yönde olmakla birlikte, bilimin doğasını yeterince özümsemedikleri anlaşılmıştır. Son olarak, katılımcıların bilimsel ve teknolojik gelişmeleri nadiren izledikleri, buna karşın bilim ve teknolojiyi iyi seviyede kullanabildiklerini düşündükleri ortaya çıkmıştır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2010, title={Situation of the Pre-Service Science and Technology Teachers’ Scientific Literacy}, volume={7}, number={42–56}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Oğuz ÖZDEMİR}, year={2010} }
APA
KOPYALA
Oğuz ÖZDEMİR. (2010). Situation of the Pre-Service Science and Technology Teachers’ Scientific Literacy (Vol. 7). Vol. 7. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Oğuz ÖZDEMİR. Situation of the Pre-Service Science and Technology Teachers’ Scientific Literacy. no. 42–56, The Journal of Turkish Science Education, 2010.