Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Evaluation of Faculty-School Partnership Model: Pre-service Science Teachers’ Views

Yazarlar: Feral OGAN BEKİROĞLU , Ajda KAHVECİ , Serhat İREZ , Hayati ŞEKER , Mustafa ÇAKIR

Cilt 7 , Sayı 4 , 2010 , Sayfalar 148-168

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Faculty-School Partnership Model ,Pre-service Teachers ,Critical Theory ,Reflective Teaching

Özet: Öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitim sırasında alanda kazandıkları tecrübelerin, onların öğretmenlik mesleğine hazırlanmasında çok önemli bir faktör olduğu çeşitli araştırmalarda vurgulanmaktadır. Ülkemizde “Fakülte-Okul ĠĢbirliği” modelinin uygulamaya konulması bu doğrultuda atılan bir adımdır. Ancak, yapılan çalışmalar Fakülte-Okul İşbirliği modelinin işleyişinde bazı problemler yaşandığını göstermiştir. İşbirliğinin bir parçası olan ve modelin işleyişinden doğrudan etkilenen öğretmen adaylarının görüşlerini alarak, modelin değerlendirilmesi ve geliştirilmesi için öneriler sunulması bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmada eleştirel teori paradigması altında durum çalışması dizaynı kullanılmıştır. Fakülte-Okul İşbirliği’ni oluşturan boyutlara dayanarak açık uçlu sorulardan oluşan bir anket geliştirilmiş ve bu anket toplam 224 fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen bulgular fen alanları öğretmen adaylarının genel olarak Fakülte-Okul İşbirliği modelinden memnun olduklarını göstermektedir. Öğretmen adayları bu işbirliği sayesinde kendilerini öğretmen gibi hissettiklerini, teoride öğrendiklerini pratiğe dökme imkânı bulduklarını ve özgüvenlerinin arttığını ifade etmişlerdir. Bununla birlikte, aday öğretmenler kendilerini pasif hissettikleri birçok etkinliğin olmasından, uygulama öğretmenlerinin ilgisizliğinden ve işbirliği hakkında yeterli bilgiye sahip olmamalarından yakınmışlardır. Makalenin sonunda işbirliğinin geliştirilmesi için çeşitli öneriler sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2010, title={Evaluation of Faculty-School Partnership Model: Pre-service Science Teachers’ Views}, volume={7}, number={148–168}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Feral OGAN BEKİROĞLU , Ajda KAHVECİ , Serhat İREZ , Hayati ŞEKER , Mustafa ÇAKIR}, year={2010} }
APA
KOPYALA
Feral OGAN BEKİROĞLU , Ajda KAHVECİ , Serhat İREZ , Hayati ŞEKER , Mustafa ÇAKIR. (2010). Evaluation of Faculty-School Partnership Model: Pre-service Science Teachers’ Views (Vol. 7). Vol. 7. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Feral OGAN BEKİROĞLU , Ajda KAHVECİ , Serhat İREZ , Hayati ŞEKER , Mustafa ÇAKIR. Evaluation of Faculty-School Partnership Model: Pre-Service Science Teachers’ Views. no. 148–168, The Journal of Turkish Science Education, 2010.