Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

A Contemporary Physics Attitude Scale for Secondary School Students: Development, Validity and Reliability

Yazarlar: Ahmet TEKBIYIK , Ali Rıza AKDENİZ

Cilt 7 , Sayı 4 , 2010 , Sayfalar 134-144

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Physics ,Attitude ,Scale Development ,Physics Curriculum ,Secondary School Students

Özet: Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerine yönelik güncel fizik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve geliştirilen ölçeğin geçerlik-güvenirlik çalışmaları çerçevesinde kullanılabilirliğinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu, Rize ili Çayeli ilçesindeki üç farklı ortaöğretim kurumunda 9. sınıfta ğretim görmekte toplam 166 öğrenciden oluşmaktadır. Hazırlanan ölçek, kapsam geçerliğini sağlaması bakımından uzman görüşüne sunulmuştur. Uygulama sonrasında ölçeğin madde analizi, geçerlik ve güvenirliğine ilişkin, sırasıyla madde toplam korelasyonları, madde toplam puanlarının alt ve üst %27’lik gruplarının karşılaştırılması yöntemiyle madde ayırt ediciliği, faktör analizi ve iç tutarlığı belirleme çalışmaları yürütülmüştür. Yapılan analizler sonucunda, ölçeğin; önem, kavrama, gereksinim ve ilgi olarak isimlendirilen 4 faktöre sahip olduğu belirlenmiştir. Bu faktörler için hesaplanan Cronbach Alpha katsayıları sırasıyla; 0,838, 0,795, 0,749, 0,717 ve tüm ölçek için 0,873’ tür. Geliştirilen ölçeğin öğrencilerin fiziğe yönelik tutumlarını belirlemede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak literatüre katkı yapabileceği düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2010, title={A Contemporary Physics Attitude Scale for Secondary School Students: Development, Validity and Reliability}, volume={7}, number={134–144}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Ahmet TEKBIYIK , Ali Rıza AKDENİZ}, year={2010} }
APA
KOPYALA
Ahmet TEKBIYIK , Ali Rıza AKDENİZ. (2010). A Contemporary Physics Attitude Scale for Secondary School Students: Development, Validity and Reliability (Vol. 7). Vol. 7. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Ahmet TEKBIYIK , Ali Rıza AKDENİZ. A Contemporary Physics Attitude Scale for Secondary School Students: Development, Validity and Reliability. no. 134–144, The Journal of Turkish Science Education, 2010.