Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Analyzing High School Students’ Attitudes towards Biology Course in Different Variables

Yazarlar: Gülay EKİCİ , Murat HEVEDANLI

Cilt 7 , Sayı 4 , 2010 , Sayfalar 97-109

Konular:-

Anahtar Kelimeler:High School Students ,Attitude ,Attitudes towards Biology Course

Özet: Bu araştırma, lise öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2007–2008 eğitimöğretimyılı II. yarıyılında, Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ortaöğretim kurumlarına devam eden toplam olarak 1306 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri “Biyoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Bu araştırmada ölçeğin Cronbach-Alfa güvenirlik katsayısı 0.93 olarak hesaplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, betimsel istatistik, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Tukey HSD testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin biyoloji dersine yönelik tutum puanları orta düzeydedir. Cinsiyete, öğrencilerin öğrenim gördükleri öğretim kurumuna, kayıtlı bulundukları sınıflara, lisedeki genel akademik başarılarına ve ailelerinin aylık gelirlerine göre biyoloji dersine yönelik tutum puanları farklılık gösterirken, mezun oldukları ilköğretimin bulunduğu yerleşim birimine göre farklılık göstermediği belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2010, title={Analyzing High School Students’ Attitudes towards Biology Course in Different Variables}, volume={7}, number={97–109}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Gülay EKİCİ , Murat HEVEDANLI}, year={2010} }
APA
KOPYALA
Gülay EKİCİ , Murat HEVEDANLI. (2010). Analyzing High School Students’ Attitudes towards Biology Course in Different Variables (Vol. 7). Vol. 7. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Gülay EKİCİ , Murat HEVEDANLI. Analyzing High School Students’ Attitudes towards Biology Course in Different Variables. no. 97–109, The Journal of Turkish Science Education, 2010.