Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

The Question of ‘Where is The Gravity?’ From The Elementary School Students’ Point of View

Yazarlar: M. Sabri KOCAKÜLAH , Zeynep KENAR AÇIL

Cilt 8 , Sayı 2 , 2011 , Sayfalar 135-152

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Gravity ,Conceptual Understanding Test ,Science Education ,Misconceptions

Özet: Fen bilimlerinde bazı temel kavram ve prensiplerin öğretiminde bazı sorunlarla karşılaşılmakta ve bu süreçte öğrencilerde birçok kavram yanılgısı oluşmaktadır. Bu çalışmada öğrencilerin yerçekimi konusu ile ilgili sahip oldukları kavram yanılgılarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Balıkesir il merkezinde yer alan çeşitli okullarda öğrenim gören 370 ilköğretim 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma nitel bir araştırma olup veriler, açık uçlu sorulardan oluşan bir test ve 18 öğrenci ile yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmeler yardımıyla toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerden öğrencilerin alan yazında yer alan kavram yanılgılarının büyük bir çoğunluğuna sahip olduğu, aynı zamanda alan yazında yer almayan kavram yanılgılarının da mevcut olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışmanın sonunda kavram yanılgılarını gidermek üzere önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2011, title={The Question of ‘Where is The Gravity?’ From The Elementary School Students’ Point of View}, volume={8}, number={135–152}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={M. Sabri KOCAKÜLAH , Zeynep KENAR AÇIL}, year={2011} }
APA
KOPYALA
M. Sabri KOCAKÜLAH , Zeynep KENAR AÇIL. (2011). The Question of ‘Where is The Gravity?’ From The Elementary School Students’ Point of View (Vol. 8). Vol. 8. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
M. Sabri KOCAKÜLAH , Zeynep KENAR AÇIL. The Question of ‘Where Is The Gravity?’ From The Elementary School Students’ Point of View. no. 135–152, The Journal of Turkish Science Education, 2011.