Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Developing Pre-Service Chemistry Teachers’ Understandings of Teaching through Argumentation

Yazarlar: Halil TÜMAY , Fitnat KÖSEOĞLU

Cilt 8 , Sayı 3 , 2011 , Sayfalar 105-119

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Argumentation ,Teacher Education ,Chemistry Education ,Science Education

Özet: Birçok fen eğitimcisi hem öğrenilmesi gereken bir bilimsel düşünme becerisi hem de etkin bir öğretim yöntemi olarak argümantasyonun önemini vurgulamaktadır. Fakat yapılan çalışmalar fen eğitiminde argümantasyon uygulamalarının yetersiz olduğunu ortaya koymuş ve öğretmen eğitiminin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Bu nitel durum çalışmasında açık-düşündürücü öğretim yaklaşımı kullanarak geliştirdiğimiz argümantasyon odaklı kimya öğretimi dersini alan kimya öğretmen adaylarının argümantasyonla öğretim hakkında hangi anlayışları geliştirdikleri incelendi. Çalışmaya 23 kimya öğretmen adayı katıldı. Derste, öğretmen adayları bilimde ve kimya eğitiminde argümantasyona odaklanan etkinliklere öğrenci olarak aktif bir şekilde katıldılar ve deneyimleri üzerinde düşünerek argümantasyonla kimya öğretimi hakkında çıkarımlarda bulundular. Nitel verilerin analizi dersten sonra öğretmen adaylarının argümantasyonla kimya öğretimi hakkında olumlu anlayıĢlar geliştirdiklerini gösterdi. Öğretmen adayları argümantasyonla kimya öğretiminin bilimsel düşünme ve sorgulama becerisi kazandıracağını, kavramsal değişimi ve anlamlı öğrenmeyi destekleyeceğini, bilimin doğası ile ilgili anlayışları geliştireceğini, derse karşı ilgiyi artıracağını ve öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımını destekleyeceğini ifade etmişlerdir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2011, title={Developing Pre-Service Chemistry Teachers’ Understandings of Teaching through Argumentation}, volume={8}, number={105–119}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Halil TÜMAY , Fitnat KÖSEOĞLU}, year={2011} }
APA
KOPYALA
Halil TÜMAY , Fitnat KÖSEOĞLU. (2011). Developing Pre-Service Chemistry Teachers’ Understandings of Teaching through Argumentation (Vol. 8). Vol. 8. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Halil TÜMAY , Fitnat KÖSEOĞLU. Developing Pre-Service Chemistry Teachers’ Understandings of Teaching through Argumentation. no. 105–119, The Journal of Turkish Science Education, 2011.