Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Inclusion of Turkish-Muslim Scientists in Science and Technology Lesson Curriculum and Textbooks

Yazarlar: Canan LAÇİN ŞİMŞEK

Cilt 8 , Sayı 4 , 2011 , Sayfalar 154-168

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Science and Technology Lesson Curriculum ,Turkish-Muslim Scientists ,History of Science ,History of Science Instruction

Özet: Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersi öğretim programlarında ve kitaplarında bilim tarihi ile ilgili konular içerisinde Türk-İslam bilginlerine yer verilme durumunu değerlendirmektir. Çalışmada, nitel veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesi yapılmıştır. 2004 yılında yeniden yapılandırılan Fen ve Teknoloji dersi öğretim programı kazanımlarında bilim tarihine nasıl yer verildiği, MEB tarafından yayınlanan ders kitaplarına bu kazanımların nasıl yansıdığı belirlenmiştir. Daha sonra, kitaplar içerisinde yer verilen bilim insanlarının ne kadarının Türk-İslam bilginlerinden olduğu tespit edilmiştir. Çalışma sonunda program kazanımlarında farklı kültürlerin ve uygarlıkların katkılarına vurgu yapıldığı görülmüştür. Ancak, kitaplarda Türk-İslam bilginlerine yeterince vurgu yapılmadığı, bilime katkılarına yeterince değinilmediği tespit edilmiştir. İncelenen ders kitaplarında sadece sekiz Türk-İslam bilginine yer verildiği görülmüştür. Bu isimler, Ali Kuşçu, Uluğ Bey, Bursalı Kadızade Rumi, Gıyaseddin Cemşid, Muinuddin Kaşi, Farabi, İbn-i Sina ve İbn-i Miskeveyh‘dir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2011, title={Inclusion of Turkish-Muslim Scientists in Science and Technology Lesson Curriculum and Textbooks}, volume={8}, number={154–168}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Canan LAÇİN ŞİMŞEK}, year={2011} }
APA
KOPYALA
Canan LAÇİN ŞİMŞEK. (2011). Inclusion of Turkish-Muslim Scientists in Science and Technology Lesson Curriculum and Textbooks (Vol. 8). Vol. 8. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Canan LAÇİN ŞİMŞEK. Inclusion of Turkish-Muslim Scientists in Science and Technology Lesson Curriculum and Textbooks. no. 154–168, The Journal of Turkish Science Education, 2011.