Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

İlköğretim Öğrencilerinin Atomun Yapısına İlişkin Zihinsel Modellerinin Analizi

Yazarlar: Özden KARAGÖZ , Ayşegül SAĞLAM ARSLAN

Cilt 9 , Sayı 1 , 2012 , Sayfalar 132-142

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Zihinsel Model ,7. Sınıf Öğrencisi ,Atomun Yapısı

Özet: Çalışmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin atomun yapısı ile ilgili zihinsel modellerini belirlemektir. Özel durum yöntemi kullanılarak yürütülen çalışmanın örneklemini İstanbul ili Esenler ilçesindeki bir ilköğretim okulunda eğitimlerine 7. sınıfta devam eden 45 öğrenci (24 Kız, 21 Erkek) oluşturmaktadır. Öğrencilerin ‘Atom Modelleri’ni zihinlerinde nasıl yapılandırdıklarını belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından 6 soruluk açık uçlu bir test geliştirilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemine göre analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler, katılımcıların atomun yapısını genel olarak doğru çizdiklerini ve dört modelle (1- Güneş Sistemi Modeli, 2- Tanecikli Yiyecek Modeli, 3- Dünya Modeli, 4- Dönme Dolap Modeli) ilişkilendirdiklerini göstermektedir. Çalışmanın sonucunda, araştırmaya katılan öğrencilerin tamamının atomun proton, nötron ve elektronlardan oluştuğunu doğru bir şekilde belirttikleri ancak bunların aralarında hareketleri ve konumlarıyla ilgili olarak farklı modellere sahip oldukları görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={İlköğretim Öğrencilerinin Atomun Yapısına İlişkin Zihinsel Modellerinin Analizi}, volume={9}, number={132–142}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Özden KARAGÖZ , Ayşegül SAĞLAM ARSLAN}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Özden KARAGÖZ , Ayşegül SAĞLAM ARSLAN. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Atomun Yapısına İlişkin Zihinsel Modellerinin Analizi (Vol. 9). Vol. 9. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Özden KARAGÖZ , Ayşegül SAĞLAM ARSLAN. İlköğretim Öğrencilerinin Atomun Yapısına İlişkin Zihinsel Modellerinin Analizi. no. 132–142, The Journal of Turkish Science Education, 2012.