Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Birleştirilmiş ve Bağımsız Sınıflarda Öğrenim Gören İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri

Yazarlar: Sibel SARAÇOĞLU , Uğur BÖYÜK , Nagihan TANIK

Cilt 9 , Sayı 1 , 2012 , Sayfalar 83-100

Konular:-

Anahtar Kelimeler:İlköğretim ,Bilimsel Süreç Becerileri ,Birleştirilmiş Sınıf ,Bağımsız Sınıf

Özet: Bu çalışmada birleştirilmiş ve bağımsız sınıflarda öğrenim görmekte olan ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç beceri düzeyleri belirlenerek çeşitli değişkenlerin bu düzeylere etkileri incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak bilgi formu ile birlikte bilimsel süreç becerileri testi kullanılmıştır. Cronbach’s Alfa katsayısı örneklem bölgesinde 0,73 olarak bulunmuştur. Yapılan analizlerde, frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmış; değişkenler ile başarı puanları arasındaki farklılıkları değerlendirmek için bağımsız t-testi, tek faktörlü varyans analizi (ANOVA), gerekli durumlarda da post-hoc test olarak Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda tüm öğrenci grupları dikkate alındığında öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin orta düzeyde olduğu (% 48,6), öğrencilerin bilimsel süreç becerileri ile okul türü, baba ve annenin eğitim durumu, ailenin gelir düzeyi, ailedeki birey sayısı, bilgisayar ve çalışma odasına sahip olma değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca birleştirilmiş sınıföğrencilerinin bilimsel süreç becerileri başarılarının (% 37,3) bağımsız sınıflarda öğrenim gören öğrencilerden (% 52,0) daha düşük olduğu belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Birleştirilmiş ve Bağımsız Sınıflarda Öğrenim Gören İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri}, volume={9}, number={83–100}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Sibel SARAÇOĞLU , Uğur BÖYÜK , Nagihan TANIK}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Sibel SARAÇOĞLU , Uğur BÖYÜK , Nagihan TANIK. (2012). Birleştirilmiş ve Bağımsız Sınıflarda Öğrenim Gören İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri (Vol. 9). Vol. 9. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Sibel SARAÇOĞLU , Uğur BÖYÜK , Nagihan TANIK. Birleştirilmiş ve Bağımsız Sınıflarda Öğrenim Gören İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri. no. 83–100, The Journal of Turkish Science Education, 2012.