Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Basit Elektrik Devreleri Konusuna Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Tutumlarının Değerlendirilmesi

Yazarlar: Erdal TAŞLIDERE , Ali ERYILMAZ

Cilt 9 , Sayı 1 , 2012 , Sayfalar 31-46

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Fizik Eğitimi ,Tutum Ölçeği ,Fizik Tutum Ölçeği ,Basit Elektrik Devreleri

Özet: Bu çalışmanın amacı, eğitim dili İngilizce olan özel bir okulda öğrenim gören 9. sınıf öğrencilerinin Basit Elektrik Devreleri konusuna yönelik tutumlarını belirleyen Likert tipi geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek, tutumu cinsiyet faktörüne göre incelemek ve öğrencilerin konuya yönelik tutumlarını değerlendirmektir. Ölçek maddeleri alan taraması ve uzman görüşleri alınarak belirlenmiş olup, çalışmaya 45 soruluk bir taslak ölçek ile başlanmıştır. Ölçek, Ankara ilinin Çankaya ilçesi Balgat semtindeki özel bir okulda öğrenim gören 159 öğrenciye pilot çalışma olarak uygulanmıştır. Faktör analizi sonucunda 24 maddeden oluşan ve beş alt boyutu kapsayan bir ölçek elde edilmiştir. Bu boyutlar, ilgi, önem, ilgi bağlantılı davranış, başarı-motivasyon ve özyeterliktir. Ölçeğin Kaiser–Meyer–Olkin değeri 0,89, Barlett Testi değeri 2264,6 ve Cronbach-alfa iç tutarlılık katsayısı 0,93 olarak bulunmuştur. Ölçek daha sonra aynı okuldaki 73 öğrenciye uygulanılarak, elde edilen veriler analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen t-testi, cinsiyetin öğrencilerin tutumları üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığını, frekans, yüzde ve ortalama değerleri ise öğrencilerin ölçekteki boyutlara yönelik çoğunlukla kararsız tutum sergilediklerini göstermiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Basit Elektrik Devreleri Konusuna Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Tutumlarının Değerlendirilmesi}, volume={9}, number={31–46}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Erdal TAŞLIDERE , Ali ERYILMAZ}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Erdal TAŞLIDERE , Ali ERYILMAZ. (2012). Basit Elektrik Devreleri Konusuna Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Tutumlarının Değerlendirilmesi (Vol. 9). Vol. 9. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Erdal TAŞLIDERE , Ali ERYILMAZ. Basit Elektrik Devreleri Konusuna Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Tutumlarının Değerlendirilmesi. no. 31–46, The Journal of Turkish Science Education, 2012.