Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Laboratuar Uygulamalarına Yönelik Düşüncelerinin Cinsiyet, Öğretim Türü, Sınıf Düzeyi ve Lise Laboratuar Deneyimleri Açısından Araştırılması

Yazarlar: Şendil CAN

Cilt 9 , Sayı 1 , 2012 , Sayfalar 3-12

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Fen Eğitimi ,Laboratuar Uygulamaları ,Fen Bilgisi Öğretmen Adayı ,Öğretmen Adayı Görüşleri

Özet: Fen Eğitiminde hedeflenen amaçlara ulaşmada, öğrencilerin laboratuar uygulamalarına ilişkin görüşlerinin bilinmesi önemlidir. Bu nedenle çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerini belirlemek ve bu düşüncelerine cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise öğrenimlerinde laboratuar uygulamalarını etkin bir şekilde alıp almama durumlarının etkisini araştırmaktır. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmanın örneklemini, 2010- 2011 Öğretim yılında Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi öğretmenliği programında öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. Sınıf olmak üzere toplam 321 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Nicel olarak toplanan veriler; bağımsız gruplar t testi, tekyönlü varyans analizi, frekans ve yüzde dağılım ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin, cinsiyete göre farklılık göstermediği; öğretim türü, sınıf düzeyi ve lisede aldıkları laboratuar uygulamaları açısından fark yarattığı bulunmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Laboratuar Uygulamalarına Yönelik Düşüncelerinin Cinsiyet, Öğretim Türü, Sınıf Düzeyi ve Lise Laboratuar Deneyimleri Açısından Araştırılması}, volume={9}, number={3–12}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Şendil CAN}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Şendil CAN. (2012). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Laboratuar Uygulamalarına Yönelik Düşüncelerinin Cinsiyet, Öğretim Türü, Sınıf Düzeyi ve Lise Laboratuar Deneyimleri Açısından Araştırılması (Vol. 9). Vol. 9. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Şendil CAN. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Laboratuar Uygulamalarına Yönelik Düşüncelerinin Cinsiyet, Öğretim Türü, Sınıf Düzeyi ve Lise Laboratuar Deneyimleri Açısından Araştırılması. no. 3–12, The Journal of Turkish Science Education, 2012.