Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri

Yazarlar: Oktay ASLAN , Şafak ULUÇINAR SAĞIR

Cilt 9 , Sayı 2 , 2012 , Sayfalar 82-94

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Fen ve Teknoloji Eğitimi ,Öğretmen Adayları ,Problem Çözme Becerisi

Özet: Bu araştırmanın amacı, fen ve teknoloji öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini belirlemek ve cinsiyet, öğretim türü, sınıf, okuduğu bölümü seçme nedeni, mezun olunan lise türü, anne-baba eğitim durumu gibi çeşitli değişkenlere göre problem çözme becerilerinin farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırmanın verileri 2009–2010 akademik yılı bahar döneminde Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören farklı sınıf düzeylerinden toplam 327 öğretmen adayından toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi gibi istatistikler kullanılmıştır. Veri analizleri sonucunda kız ve erkek öğretmen adaylarının toplam problem çözme becerileri arasında anlamlı bir farklılık bulunmazken, aceleci yaklaşımda kız ve erkekler arasında anlamlı fark belirlenmiştir. Sınıf düzeyine ve okuduğu bölümü tercih etme nedenine göre öğretmen adaylarının problem çözme becerileri karşılaştırıldığında problem çözme becerisi ortalamaları arasında anlamlı farklılıklar gözlenmiştir. Mezun olunan lise türü, anne-baba eğitim durumuna göre ise öğretmen adaylarının problem çözme becerileri arasında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri}, volume={9}, number={82–94}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Oktay ASLAN , Şafak ULUÇINAR SAĞIR}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Oktay ASLAN , Şafak ULUÇINAR SAĞIR. (2012). Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri (Vol. 9). Vol. 9. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Oktay ASLAN , Şafak ULUÇINAR SAĞIR. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri. no. 82–94, The Journal of Turkish Science Education, 2012.