Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Tuncay TUNÇ , Hatice Kübra AKÇAM , İlbilge DÖKME
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Fen ve Teknoloji Eğitimi ,Kavram Yanılgısı ,Sınıf Öğretmenliği ,İki Aşamalı Test ,Üç Aşamalı Test
Özet: Bu çalışma sınıf öğretmeni adaylarının bazı temel fizik kavramları hakkında sahip oldukları kavram yanılgılarını tespit etmeyi amaçlamanın yanında kavram yanılgısı araştırmalarında uygulanan tekniğin araştırma sonucuna etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, ilköğretim programlarındaki konularda yer alan ve literatürde çok sık karşılaşılan kavram yanılgılarından yararlanılarak 4 soruluk üç aşamalı açıklamalı-çoktan seçmeli bir kavram testi hazırlanmıştır. Kavram testi, yedi eğitim fakültesinin sınıf öğretmenliği programında okuyan 301 son sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Bu araştırma sınıf öğretmenliği programlarında okuyan öğrencilerin temel fizik konularında sahip oldukları kavram yanılgılarını göstermenin yanında kavram yanılgısı araştırmalarında uygulanan tekniğin ve soruların analizinin araştırma sonucunu büyük oranda etkilediğini de göstermiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.