Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Proje Tabanlı Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi

Yazarlar: Dilek ZEREN ÖZER , Muhlis ÖZKAN

Cilt 9 , Sayı 3 , 2012 , Sayfalar 119-130

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Proje Tabanlı Öğretim ,Biyoloji ,Öğretmen Adayı ,Bilimsel Süreç Becerileri

Özet: Bu araştırmada, proje tabanlı öğretimin, öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine etkisi incelenemeye çalışılmıştır. Araştırmada, son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Örneklemini Uludağ Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. Sınıfta öğrenim gören 37 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada, 11bilimsel süreç becerisine ait çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşan 29 soruluk Bilimsel Süreç Becerileri Ölçme Aracı – I ile uygulamanın sonunda deney grubunda yer alan öğretmen adayları tarafından ortaya çıkarılan projeleri değerlendirmede kullanılan 21 maddelik Proje Sunumları Değerlendirme Çizelgesi olmak üzere iki ölçme aracı kullanılmıştır. Elde edilen veriler, Mann-Whitney U ve bağımsız gruplarda t-testleri ile karşılaştırılmıştır. Deney grubunda, gözlem yapma, deney tasarlama ve sonuç çıkarma bilimsel süreç becerilerinden alınan puanların ortalamaları kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu; gözlem yapma, deney tasarlama, ölçme, sayısal ve uzaysal ilişkilendirme, verileri kaydetme ve sonuç çıkarma bilimsel süreç becerilerin de ise standart sapma puanlarının düşük olduğu tespit edilmiştir. Buradan proje tabanlı öğretim yönteminin deney grubunun bu süreç becerilerinin gelişimi üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Proje Tabanlı Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi}, volume={9}, number={119–130}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Dilek ZEREN ÖZER , Muhlis ÖZKAN}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Dilek ZEREN ÖZER , Muhlis ÖZKAN. (2012). Proje Tabanlı Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi (Vol. 9). Vol. 9. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Dilek ZEREN ÖZER , Muhlis ÖZKAN. Proje Tabanlı Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi. no. 119–130, The Journal of Turkish Science Education, 2012.