Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Özlem ÇAMLIBEL ÇAKMAK
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Okul Öncesi Eğitim ,Fen Öğretimine Yönelik Tutum ,Fen Kavram Bilgisi
Özet: Bu çalışmada, okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik tutumları ile bazı fen kavramlarını anlama düzeyleri arasındaki ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu yedi üniversiteden toplam 231 okul öncesi öğretmenliği son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Fen Öğretimine Karşı Tutum Ölçeği (FÖYTÖ) ve Fen Kavramları Testi (FKT) olmak üzere iki farklı veri toplama aracından elde edilmiştir. Tüm veriler SPSS 10 paket programı kullanılarak analiz edilmiş ve analiz sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik tutumlarının olumlu olduğu saptanmıştır. Ayrıca fen öğretimine yönelik tutumları ile fen kavramları testi puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.