Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

İnsanı Merkeze Alan (Antroposentrik) Ve Almayan (Nonantroposentrik) Yaklaşımlara Göre Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Bakış Açıları

Yazarlar: Çiğdem KARAKAYA , Elif Omca ÇOBANOĞLU

Cilt 9 , Sayı 3 , 2012 , Sayfalar 23-35

Konular:-

Anahtar Kelimeler:İnsan-merkezli Yaklaşımlar ,Doğa-merkezli Yaklaşımlar ,Çevre Etiği ,Çevre Eğitimi

Özet: Bu çalışmada, “İnsanı merkeze alan ve almayan yaklaşımlara göre eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan son sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik bakış açılarının betimlenmesi amaçlanmaktadır. 2008-2009 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan son sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik bakış açıları, güvenilirlik katsayısı .81 (cronbach α) olan, 22 maddeli, 5’li Likert tipi ölçek ile belirlenmeye çalışılmıştır. “Statistical Package for Windows 15.0” paket programı kullanılarak yapılan analiz sonuçlarında, eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan son sınıf öğrencilerinin %85 gibi büyük çoğunluğunun çevreye yönelik bakış açılarının insanı merkeze almayan yani doğa-merkezli yaklaşımlar yönünde olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucunda ayrıca kız öğrencilerin erkeklere göre, okul öncesi bölümü öğrencilerinin de diğer bölümlerde öğrenim görmekte olan öğrencilere göre daha doğa-merkezli bakış açılarına sahip olduğu görülmüştür (p<.05). Doğa-merkezli bakış açılarının sürekliliğini ve davranışa dönüştürülmesini sağlamak için doğa ile ilgili aktiviteler planlanması ve bunlara etkin katılımın sağlanılması yönünde önerilere yer verilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={İnsanı Merkeze Alan (Antroposentrik) Ve Almayan (Nonantroposentrik) Yaklaşımlara Göre Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Bakış Açıları}, volume={9}, number={23–35}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Çiğdem KARAKAYA , Elif Omca ÇOBANOĞLU}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Çiğdem KARAKAYA , Elif Omca ÇOBANOĞLU. (2012). İnsanı Merkeze Alan (Antroposentrik) Ve Almayan (Nonantroposentrik) Yaklaşımlara Göre Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Bakış Açıları (Vol. 9). Vol. 9. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Çiğdem KARAKAYA , Elif Omca ÇOBANOĞLU. İnsanı Merkeze Alan (Antroposentrik) Ve Almayan (Nonantroposentrik) Yaklaşımlara Göre Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Bakış Açıları. no. 23–35, The Journal of Turkish Science Education, 2012.