Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Yaratıcılık Düzeylerinin Belirlenmesi

Yazarlar: Burcu KILIÇ , Özden TEZEL

Cilt 9 , Sayı 4 , 2012 , Sayfalar 84-101

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Yaratıcılık ,Bilimsel Yaratıcılık ,Fen Eğitimi

Özet: Bu çalışma, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; Eskişehir ilindeki Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı - küme örnekleme yoluyla seçilen- 16 ilköğretim okulunda öğrenim gören 912 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bilimsel yaratıcılık düzeylerinin tespiti için Hu ve Adey (2002) tarafından geliştirilen ve Kadayıfçı (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan “Bilimsel Yaratıcılık Testi”, kişisel özelliklerin belirlenmesi amacıyla “kişisel bilgi formu” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler; Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Post-Hoc Testleri’nden LSD ve t-testi ile değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin bilimsel yaratıcılık düzeyleri arasında; cinsiyete, öğrenim gördükleri okul türüne (devlet okulu, özel okul), anne - baba öğrenim, aile aylık gelir, evde araç - gereç kullanma durumlarına, fen ve teknoloji dersi karne notlarına ve kendilerine ait odaya sahip olma durumuna göre gruplar arasında anlamlı farklılık saptanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Yaratıcılık Düzeylerinin Belirlenmesi}, volume={9}, number={84–101}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Burcu KILIÇ , Özden TEZEL}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Burcu KILIÇ , Özden TEZEL. (2012). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Yaratıcılık Düzeylerinin Belirlenmesi (Vol. 9). Vol. 9. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Burcu KILIÇ , Özden TEZEL. İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Yaratıcılık Düzeylerinin Belirlenmesi. no. 84–101, The Journal of Turkish Science Education, 2012.