Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: İ. Ümit YAPICI , Hasan AKBAYIN
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Harmanlanmış Öğrenme ,Biyoloji ,İnternet ,Öz-yeterlik
Özet: Bu çalışma harmanlanmış öğrenme yönteminin lise 9.sınıf öğrencilerinin biyoloji dersine ve internete yönelik öz-yeterlik algılarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Çalışma; 2009-2010 eğitimöğretim yılı II. yarıyılında, Diyarbakır ili Nevzat Ayaz Anadolu Lisesi’ne devam eden 107 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubu 47, kontrol grubu ise 60 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubunda dersler bir web sitesi aracılığıyla (www.e-biyoloji.net) harmanlanmış öğrenme yöntemine uygun olarak işlenirken; kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri aracılığıyla işlenmiştir. Veri toplama araçları olarak Biyoloji Öz-yeterlik Algısı Ölçeği (Cronbach Alpha=0,97) ve İnternet Özyeterlik Algısı Ölçeği (KR-20= 0,92) kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, bağımsız gruplar t-testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin biyoloji dersine ve internete yönelik öz-yeterlik algılarının istatistiksel olarak anlamlı ölçüde değişmediği ortaya çıkartılmıştır.