Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Öğrenme Amaçlı Okuma-Yazma Etkinlikleri İle Zenginleştirilmiş Ortamların Öğrenci Başarısına Etkisi

Yazarlar: Salih UZUN , Nedim ALEV

Cilt 10 , Sayı 2 , 2013 , Sayfalar 138-154

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Fizik Öğrenme Amaçlı Okuma ,Fizik Öğrenme Amaçlı Yazma ,Öğrenci Başarısı ,Enerji

Özet: Fen okuryazarı olmanın temel bileşenlerinden biri, fen bilimleri hakkında okuma-yazma ve bu doğrultuda fen bilimleri dilini uygun bir biçimde anlama ve kullanmayı gerektirmektedir. Bununla birlikte okuma-yazmanın fen bilimleri okuryazarı birey meydana getirme sürecindeki etkilerinin ve öneminin göz ardı edildiği ve fizik derslerinde etkili bir biçimde kullanılmadığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, 10. sınıf Ortaöğretim Fizik Programında yer alan ‘Enerji’ ünitesindeki konuların öğretimine yönelik geliştirilen öğrenme amaçlı okuma-yazma etkinlikleri ile zenginleştirilmiş ortamların öğrencilerin fizik başarısı üzerindeki etkisini belirlemektir. Yarı deneysel yöntemin kullanıldığı çalışma, 2006-2007 öğretim yılında Trabzon ilinde bir Anadolu lisesindeki 51 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama araçları olarak, enerji ünitesine yönelik geliştirilen ön ve son başarı testleri kullanılmıştır. Enerji ünitesindeki konuların öğretimi sırasında, rastgele seçilen gruplardan; deney grubu öğrencileri öğrenme amaçlı okuma-yazma etkinlikleri doğrultusunda, kontrol grubu ise geleneksel öğretim yöntemi ile öğrenim görmüşlerdir. Ön-test ve son-testlerden elde edilen veriler bağımsız örneklemler t testi ile analiz edilmiş olup, enerji ünitesinde öğrenme amaçlı okumayazma etkinliklerinin öğrencilerin başarılarını artırdığı sonucuna varılmıştır. Yeni fizik öğretim programında öğrenen merkezli öğrenme modellerinin esas alındığı da dikkate alındığında, okumayazmaya dayalı etkinliklerin fizik öğretiminde kullanılmasının yaygınlaştırılması önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={Öğrenme Amaçlı Okuma-Yazma Etkinlikleri İle Zenginleştirilmiş Ortamların Öğrenci Başarısına Etkisi}, volume={10}, number={138–154}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Salih UZUN , Nedim ALEV}, year={2013} }
APA
KOPYALA
Salih UZUN , Nedim ALEV. (2013). Öğrenme Amaçlı Okuma-Yazma Etkinlikleri İle Zenginleştirilmiş Ortamların Öğrenci Başarısına Etkisi (Vol. 10). Vol. 10. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Salih UZUN , Nedim ALEV. Öğrenme Amaçlı Okuma-Yazma Etkinlikleri İle Zenginleştirilmiş Ortamların Öğrenci Başarısına Etkisi. no. 138–154, The Journal of Turkish Science Education, 2013.