Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Biyoloji, Fizik ve Kimya Öğretmen Adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumları

Yazarlar: Murat ÖZARSLAN , Gülcan ÇETİN , Tuncay SARITAŞ

Cilt 10 , Sayı 2 , 2013 , Sayfalar 85-100

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Bilgi ve İletişim Teknolojileri ,Bilgi ve İletişim Teknolojilerine yönelik Tutum ,Öğretmen Adayı

Özet: Bu çalışmanın amacı, biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Biyoloji, Fizik ve Kimya Eğitimi’nde öğrenim gören 314 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Tutum Ölçeği (Karaoğlan, Cavaş, Kışla, & Cavaş, 2007) ile toplanmıştır. Veri analizi, SPSS 12.0 paket programında betimsel istatistik analizi, 3-faktörlü ANOVA testleri, PostHoc testleri, tek-yönlü ANOVA, bağımsız örneklemler için t-testi kullanılarak yapılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, tüm öğretmen adaylarının BİT’e yönelik tutumlarının orta seviyede olduğunu göstermektedir. Tüm öğretmen adaylarının anabilim dalı, sınıf ve cinsiyet bağımsız değişkenlerinin etkileşimleri açısından BİT’e yönelik tutumları arasında sadece anabilim dalları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<.05). Bu fark, biyoloji eğitimi anabilim dalındaki öğretmen adaylarından kaynaklanmaktadır. Her bir anabilim dalındaki sınıflar arasında BİT’e yönelik tutum açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Anabilim dallarındaki cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin BİT’e yönelik tutumlarının, anabilim dallarından sadece kimya eğitimi anabilim dalındaki öğretmen adaylarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturduğu gözlenmiştir. Bu fark ise, erkek öğrencilerin lehinedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={Biyoloji, Fizik ve Kimya Öğretmen Adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumları}, volume={10}, number={85–100}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Murat ÖZARSLAN , Gülcan  ÇETİN , Tuncay SARITAŞ}, year={2013} }
APA
KOPYALA
Murat ÖZARSLAN , Gülcan  ÇETİN , Tuncay SARITAŞ. (2013). Biyoloji, Fizik ve Kimya Öğretmen Adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumları (Vol. 10). Vol. 10. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Murat ÖZARSLAN , Gülcan  ÇETİN , Tuncay SARITAŞ. Biyoloji, Fizik ve Kimya Öğretmen Adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumları. no. 85–100, The Journal of Turkish Science Education, 2013.