Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Analojilerle Desteklenmiş Proje Tabanlı Öğretim Yönteminin Elektrik Akımı Konusundaki Anlama Düzeyi ve Başarıya Etkisi

Yazarlar: Ayşe SERT ÇIBIK , Necati YALÇIN

Cilt 10 , Sayı 3 , 2013 , Sayfalar 108-136

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Analoji ,Proje Tabanlı Öğretim ,Mevcut Öğretim ,Elektrik Akımı ,Başarı ,Anlama Düzeyi

Özet: Bu çalışmanın amacı, elektrik akımı konusunun Analojilerle Desteklenmiş Proje Tabanlı Öğretim (ADPTÖ) Yöntemine göre öğretilmesinin fen bilgisi öğretmen adaylarının başarıları ve anlama düzeylerindeki değişimi tespit etmektir. Çalışmada, “eşitlenmemiş kontrol gruplu seçkisiz desen” ile “betimsel analiz tekniği” kullanıldı. 2009-2010 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Dönemi Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören iki şubeden biri deney, diğeri kontrol grubu olarak seçildi. Elektrik akımı konusu; deney grubuyla ADPTÖ yöntemine göre, kontrol grubuyla Mevcut Öğretim (MÖ) yöntemine göre işlendi. Uygulanan Elektrik Akımı Kavram Testi’nin analizi sonucunda; elektrik akımı konusunda deney grubu başarısının kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu, başarının cinsiyet değişkenine göre değişiklik göstermediği bulundu. Bununla beraber deney grubu anlama düzeylerinin kontrol grubuna göre yüksek seviyelere kadar çıktığı tespit edildi.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={Analojilerle Desteklenmiş Proje Tabanlı Öğretim Yönteminin Elektrik Akımı Konusundaki Anlama Düzeyi ve  Başarıya Etkisi}, volume={10}, number={108–136}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Ayşe SERT ÇIBIK , Necati  YALÇIN}, year={2013} }
APA
KOPYALA
Ayşe SERT ÇIBIK , Necati  YALÇIN. (2013). Analojilerle Desteklenmiş Proje Tabanlı Öğretim Yönteminin Elektrik Akımı Konusundaki Anlama Düzeyi ve  Başarıya Etkisi (Vol. 10). Vol. 10. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Ayşe SERT ÇIBIK , Necati  YALÇIN. Analojilerle Desteklenmiş Proje Tabanlı Öğretim Yönteminin Elektrik Akımı Konusundaki Anlama Düzeyi ve  Başarıya Etkisi. no. 108–136, The Journal of Turkish Science Education, 2013.