Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Argümantasyona Dayalı Fen Öğretiminin Etkililiğinin İncelenmesi

Yazarlar: Burak ÖĞRETEN , Şafak ULUÇINAR SAĞIR

Cilt 11 , Sayı 1 , 2014 , Sayfalar 75-100

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Argümantasyon ,Tartışma Becerisi ,Fen Öğretimi ,Akademik Başarı

Özet: Fen, dünyayı daha iyi anlayabilmemiz için öğrenmemiz gereken bilim dallarından biridir. Bu yüzden öğrencilere feni daha iyi öğretebilmek için farklı yöntemler uygulanmaktadır. Bu çalışmada argümantasyona dayalı etkinliklerin öğrencilerin akademik başarısına ve tartışma becerilerinin gelişmesine etkisi araştırılmıştır. Araştırma Amasya ili Gümüşhacıköy ilçesinde bulunan bir devlet okulunun 4. sınıfında öğrenim gören 14’ü deney 15’i ise kontrol grubu olan öğrencilerle yürütülmüştür. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Hazırlanan başarı testi ön ve son test olarak kullanılmıştır. Öğretim sonrasında argümantasyona dayalı etkinliklerin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin yapıldığı kontrol grubunun akademik başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı fark olduğu görülmüştür. Deney grubuna uygulanan argümantasyona dayalı etkinlikler analiz edildiğinde ise öğrencilerin tartışma seviyelerinin de geliştiği görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2014, title={Argümantasyona Dayalı Fen Öğretiminin Etkililiğinin İncelenmesi}, volume={11}, number={75–100}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Burak ÖĞRETEN , Şafak ULUÇINAR SAĞIR}, year={2014} }
APA
KOPYALA
Burak ÖĞRETEN , Şafak ULUÇINAR SAĞIR. (2014). Argümantasyona Dayalı Fen Öğretiminin Etkililiğinin İncelenmesi (Vol. 11). Vol. 11. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Burak ÖĞRETEN , Şafak ULUÇINAR SAĞIR. Argümantasyona Dayalı Fen Öğretiminin Etkililiğinin İncelenmesi. no. 75–100, The Journal of Turkish Science Education, 2014.