Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Web Tabanlı E-Öğrenme Sisteminin (MOODLE) Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi

Yazarlar: Murat YALMAN , Tamer KUTLUCA

Cilt 11 , Sayı 1 , 2014 , Sayfalar 3-23

Konular:-

Anahtar Kelimeler:E-Öğrenme ,Moodle ,Web Tabanlı Sistemler ,Eğitim

Özet: Teknolojiyle eğitimin birleştiği e-öğrenme yönetim sisteminin üniversitelerde uygulanması ve öğrencilerin bu konu hakkındaki görüşleri, gelecekteki eğitim sisteminin belirlenmesinde büyük önem taşımaktadır. E-öğrenme sistemi olarak kullanılan Moodle giderek yaygınlaşmakta ve yapısal olarak güçlenmektedir. Bu araştırmanın amacı, e-öğrenme yönetim sistemi olarak kullanılan Moodle programı ile bir e-öğrenme sistemini tasarlamak ve uygulanabilirliğine yönelik öğretmen adaylarının görüşlerini değerlendirmektir. Bu bağlamda Moodle ile tasarlanarak, internet üzerinden yürütülen dersler için öğretmen adaylarına uygulanan anketle görüşleri alınmıştır. Çalışmada özel durum (case study) yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, 2011 2013 dönemleri arasında iki yıl süre ile Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 1028 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan kız öğrencilerin % 62,8’i, erkek öğrencilerin % 63,5’i e-öğrenme yöntemiyle yürütülen derslerden sonra da örgün eğitimi almayı tercih ettiklerini, ancak e-öğrenme ortamının dersleri izleme ve çalışma konusunda daha rahat olduğunu ifade etmişlerdir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2014, title={Web Tabanlı E-Öğrenme Sisteminin (MOODLE) Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi}, volume={11}, number={3–23}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Murat YALMAN , Tamer KUTLUCA}, year={2014} }
APA
KOPYALA
Murat YALMAN , Tamer KUTLUCA. (2014). Web Tabanlı E-Öğrenme Sisteminin (MOODLE) Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi (Vol. 11). Vol. 11. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Murat YALMAN , Tamer KUTLUCA. Web Tabanlı E-Öğrenme Sisteminin (MOODLE) Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi. no. 3–23, The Journal of Turkish Science Education, 2014.