Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Fen ve Teknoloji Eğitiminde Portfolyo ile Zenginleştirilmiş Öğrenme Ortamı ve Etkileri

Yazarlar: Harun BERTİZ , Şafak ULUÇINAR SAĞIR

Cilt 11 , Sayı 2 , 2014 , Sayfalar 60-81

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Portfolyo ,Portfolyo Odaklı Öğrenme Ortamı ,Öğretim Yöntemi ,Fen ve Teknoloji Eğitimi

Özet: Bu araştırmada fen ve teknoloji eğitiminde portfolyo ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamının etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bunun için çalışma grubunun görüşleri ve araştırma sürecinde ortayakoydukları çalışmalar değerlendirilmiştir. Araştırmaya Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitiminde öğrenim görmekte olan 44 (33, Bayan ve 11, Erkek) öğretmen adayı katılmıştır. Belirlenen bazı kimya konularında uygulamalar sırasında fen ve teknoloji öğretmen adayları tarafından ürün dosyaları (portfolyo) hazırlanmıştır. Süreç içerisinde çalışma  grubunun ürün dosyaları değerlendirilmiş ve geri dönütler verilmiştir. Çalışma grubu dönem sonunda ilgili konuları içeren ürün dosyalarını tamamlamışlardır. Uygulamaların sonunda 9 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Bunun için yarı yapılandırılmış iki sorudan oluşan bir görüşme protokolü hazırlanmıştır. Sonuç olarak süreçteki kazanımlar göz ününde bulundurulduğunda portfolyo ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamının fen ve teknoloji eğitiminde bazı konularda etkili sonuçlar verdiği belirlenmiştir. Görüşme sonuçları da portfolyo ile zenginleştirilen öğrenme ortamının önemli bir süreç olduğunu ortaya koymaktadır. Nitekim öğretmen adayları bu süreçte çok şey kazandıklarını, konuları derinlemesine ve çok yönlü araştırmalarının kendilerine çok şey öğrettiğini vurgulamışlardır. Ayrıca süreçte öğrendiklerinin ise kalıcı olduğunu ifade etmişlerdir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2014, title={Fen ve Teknoloji Eğitiminde Portfolyo ile Zenginleştirilmiş Öğrenme Ortamı ve Etkileri}, volume={11}, number={60–81}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Harun BERTİZ , Şafak ULUÇINAR SAĞIR}, year={2014} }
APA
KOPYALA
Harun BERTİZ , Şafak ULUÇINAR SAĞIR. (2014). Fen ve Teknoloji Eğitiminde Portfolyo ile Zenginleştirilmiş Öğrenme Ortamı ve Etkileri (Vol. 11). Vol. 11. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Harun BERTİZ , Şafak ULUÇINAR SAĞIR. Fen ve Teknoloji Eğitiminde Portfolyo Ile Zenginleştirilmiş Öğrenme Ortamı ve Etkileri. no. 60–81, The Journal of Turkish Science Education, 2014.