Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Kimya Öğrencilerinin Nanobilim ve Nanoteknoloji Konularındaki Bilgi Düzeyleri

Yazarlar: Faik Özgür KARATAŞ , Nazlı ÜLKER

Cilt 11 , Sayı 3 , 2014 , Sayfalar 103-118

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Kimya ,Kimya Öğretmenliği ,Nanobilim ,Nanoteknoloji ,Kimya Bilgisi

Özet: Önümüzdeki yirmi yıl içerisinde nanoteknolojiye dayalı iş ve yaşam tarzının hayatımızda köklü değişikliklere yol açacağı ön görülmektedir. Buna bağlı olarak eğitim sistemimizde de nanobilim ve nanoteknolojinin daha fazla yer alacağı tahmin edilmektedir. Eğitim sisteminde yer alan öğrencilerin nanobilim ve nanoteknoloji hakkında bilgilerinin ortaya çıkarılması, bahsedilen konuların eğitim sistemimize dâhil edileceği süreçte önemli ve öncelikli adımlardan birini teşkil etmektedir. Bu sürece yönelik olarak, Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği programı ve Fen Fakültesi Kimya bölümü öğrencilerinin nanobilim ve nanoteknoloji hakkında bilgi seviyelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma 2011–2012 akademik yılında Doğu Karadeniz’de yer alan köklü bir üniversitenin Fen Fakültesi Kimya Bölümünde ve Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği programında öğrenim gören toplam 53 öğrenci ile yürütülmüştür. Katılımcılara, 11 açık-uçlu sorudan oluşan bir anket uygulanarak nanobilim ve nanoteknoloji konusu ile ilgili anlamaları ve kimya bilgilerini nanoteknoloji konularına transfer etme düzeyleri araştırılmıştır. Anketten elde edilen ham veriler anlama seviyelerini ortaya çıkaracak şekilde kategorilere ayrılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara dayalı olarak, Fen Fakültesi Kimya Bölümüne devam eden öğrenciler biraz daha iyi olmakla birlikte, her iki programdaki öğrencilerin nanobilim ve nanoteknoloji ve ilgili kavramları anlama seviyelerinin oldukça düşük olduğu ve sahip oldukları kimya bilgilerini nanoteknoloji konularına yeterince transfer edemedikleri belirlenmiştir. Dolayısıyla hızla gelişen bir alan olan nanoteknoloji hakkında, nano seviyedeki parçacıklar arası ilişikleri irdeleyen bir alan olan kimyada öğrenim gören lisans öğrencilerin dahi çok fazla bilgisinin olmadığı ve eğitim sistemimizin gelişmekte olan bu alana göre kendisini yeterince güncelleyemediği görülmüştür.Nanobilim ve nanoteknolojiye yönelik derslerin programlara zorunlu olarak girmesi zor olacağı için, bualanla ilgili kavramlara temel kimya konuları ve ilgili dersler çerçevesinde atıflarda bulunulmalıdır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2014, title={Kimya Öğrencilerinin Nanobilim ve Nanoteknoloji Konularındaki Bilgi Düzeyleri}, volume={11}, number={103–118}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Faik Özgür KARATAŞ , Nazlı ÜLKER}, year={2014} }
APA
KOPYALA
Faik Özgür KARATAŞ , Nazlı ÜLKER. (2014). Kimya Öğrencilerinin Nanobilim ve Nanoteknoloji Konularındaki Bilgi Düzeyleri (Vol. 11). Vol. 11. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Faik Özgür KARATAŞ , Nazlı ÜLKER. Kimya Öğrencilerinin Nanobilim ve Nanoteknoloji Konularındaki Bilgi Düzeyleri. no. 103–118, The Journal of Turkish Science Education, 2014.