Ahi Evran Akademi

Ahi Evran Akademi

Z Kuşağını Fintekleri Kullanmaya Motive Eden Unsurların Tespitine Yönelik Amprik Bir Çalışma

Yazarlar: Serhan KESKİN

Cilt 2 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 153 - 161

Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Fintek,Z Kuşağı,Motivasyon

Özet: Teknolojik yeniliklerin artması, internetin günlük hayatta kullanılması gibi gelişmelerle birlikte finansal kuruluş müşterilerine sunulmak üzere teknolojik uygulamalar geliştirilmektedir. Bu uygulamaları ifade etmek üzere ‘finans’ ve ‘teknoloji’ kelimelerinden ‘Fintek’ kelimesi türetilmiştir. Finteklerin önemli bir hedef müşteri kitlesi Z Kuşağıdır. Z Kuşağı, 1997 – 2012 yılları arasında doğan, bireysel, sorgulayıcı, internet üzerinden sosyalleşen, bilgiye çabuk ulaşması nedeniyle kolay sıkılan, antiotoriter kişilerdir. Z Kuşağını, Fintekleri kullanmaya motive eden faktörlerin tespit edilmesi, onlara yönelik pazarlama çalışmalarının başarısına katkı verebilecektir. Bu çalışmada, algılanan kullanışlılık, sosyal etkileşim, algılanan risk, gerekli altyapı ve test edebilme Z Kuşağını Fintekleri kullanmaya motive eden faktörler olarak tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Z Kuşağını Fintekleri Kullanmaya Motive Eden Unsurların Tespitine Yönelik Amprik Bir Çalışma}, volume={2}, number={153–161}, publisher={Ahi Evran Akademi}, author={Serhan KESKİN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Serhan KESKİN. (2021). Z Kuşağını Fintekleri Kullanmaya Motive Eden Unsurların Tespitine Yönelik Amprik Bir Çalışma (Vol. 2). Vol. 2. Ahi Evran Akademi.
MLA
KOPYALA
Serhan KESKİN. Z Kuşağını Fintekleri Kullanmaya Motive Eden Unsurların Tespitine Yönelik Amprik Bir Çalışma. no. 153–161, Ahi Evran Akademi, 2021.