Ahi Evran Akademi

Ahi Evran Akademi

Dijitalizasyon ve Halkla İlişkiler

Yazarlar: Hakan IRAK

Cilt 2 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 122 - 132

Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Dijitalizasyon,Halkla ilişkiler,Kurumsal imaj,Kurumsal itibar.

Özet: Her geçen gün teknolojide yeni gelişmelerin yaşanmasıyla yaşadığımız dünya dijitalleşmeye devam etmektedir. İnternet teknolojisi ile birlikte artık hayatımızın her alanı dijitalleşmekte ve her türlü iş internet aracılığı ile sanal ortam üzerinde gerçekleşmektedir. İşlerin artık internet ortamından yürütülmeye başlamasıyla burada hizmet vermeye başlayan kurum ve işletmeler arasında rekabet ortamı oluşmaya başlamış, oluşan bu ortamda markalar arasında kendini en iyi şekilde ifade eden ve sağlam adımlarla ilerleyen marka olmak tek amaç olarak görünmektedir. Markaların oluşum süreçlerinde kendilerini tanıtmaları, üretecekleri ürün kalitesi, reklam, pazarlama ve halkla ilişkiler çok büyük önem teşkil etmektedir. Markanın tanıtımı için reklam ve pazarlamanın önemi her ne kadar fazla olsa da markaya karşı oluşacak güven ortamını halka ilişkiler sağlamaktadır. Halkla ilişkiler, tüketiciye karşı güven oluşturma, pozitif izlenim bırakma, strateji uygulamaları ve itibar yönetimi bileşenlerinden meydana gelmektedir. Dijitalleşme sürecinin halkla ilişkiler açısından önemini ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada, dijitalleşmeye devam eden dünyada, markaların güvenliği için önemli bir yer teşkil eden halkla ilişkilerin artık faaliyetlerini dijital ortamlarda gerçekleştirdiği görülmektedir. Literatür taraması yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, dijital iletişim platformlarının kurumlara, hedef kitleleriyle aracısız olarak doğrudan etkileşime ve diyaloğa dayanan bir iletişim olanağı sağladığı ve aynı zamanda dijital halkla ilişkiler stratejilerinin belirlenebilmesinde sözü edilen kurumlara önemli kazanımlar sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Dijitalizasyon ve Halkla İlişkiler}, volume={2}, number={122–132}, publisher={Ahi Evran Akademi}, author={Hakan IRAK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Hakan IRAK. (2021). Dijitalizasyon ve Halkla İlişkiler (Vol. 2). Vol. 2. Ahi Evran Akademi.
MLA
KOPYALA
Hakan IRAK. Dijitalizasyon ve Halkla İlişkiler. no. 122–132, Ahi Evran Akademi, 2021.