Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama

Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama

EĞİTİM YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMADA ALTERNATİF PARADİGMALAR VE LİDERLİK ALGISINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME

Yazarlar: Sibel BOZDOĞAN

Cilt 1 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 52 - 66

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Eğitim yönetimi,Paradigma,Olgu- Değer,Liderlik

Özet: Bu çalışmada, eğitim yönetimi alanının bilimleşme sürecinde yaşadığı gelişmeler üzerinde durulmaktadır. Üretilen kuramların deneylenme alanı olan eğitim örgütlerinde lider olan kişilerin kuramlardan ve gelişimden haberdar olması ve uygulanabilirliğini test etmesi gerekmektedir. Bunun yapılabilmesi için ise okul lideri olan kişilerin, bilgi toplumu özelinde bilimsel süreçlerden haberdar olacak şekilde yetiştirilmesi şarttır. Bu nedenle bu çalışmada;   alanda yaşanan gelişmeler, hem kuramsal bağlamda hem de uygulama alanı olarak okul ve okuldaki liderlik algısı açısından ele alınmıştır. Bir sosyal bilim alanı olarak eğitim yönetimi özelinde, doğa bilimleri ve sosyal bilimler ayrışmasının oluşturduğu çatışma tarihsel bir süreç içinde irdelenmiştir.  Paradigma kavramı ile hız kazanan kuramsal bakış açısındaki değişim,  değişimin kaynağını oluşturan olgu - değer ikiliği üzerinde durulmuştur.  Kuramsal alanda ortaya çıkan yeni eğilimler ve eğitim bilimlerinin uygulama alanı olarak kabul edilen okul örgütleri ve bu örgütler içerisinde bulunan okul müdürleri yani ‘okul liderlerine’ bakıştaki değişim  “eski bilim” ve “yeni bilim bağlamında” irdelenmiş ve son gelişimler ışığında ortaya çıkan liderlik türlerinin neler olduğu araştırılmıştır. Son olarak uygulayıcı olan okul liderlerinin Türkiye bağlamında eğitim süreçlerinin nasıl işlediği üzerinde durulmuştur. Sonuç olarak, eğitim bilimleri alanının, yönetim kuramları, örgüt kuramları ve liderlik algısındaki değişim bakımından birbirine paralel bir seyir izlediği ancak okul lideri yetiştirme sürecinin yeteri kadar alanı destekleyici olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={EĞİTİM YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMADA ALTERNATİF PARADİGMALAR VE LİDERLİK ALGISINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME}, volume={1}, number={1}, publisher={Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama}, author={Sibel BOZDOĞAN}, year={2018}, pages={52–66} }
APA
KOPYALA
Sibel BOZDOĞAN. (2018). EĞİTİM YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMADA ALTERNATİF PARADİGMALAR VE LİDERLİK ALGISINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME (Vol. 1, pp. 52–66). Vol. 1, pp. 52–66. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Sibel BOZDOĞAN. EĞİTİM YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMADA ALTERNATİF PARADİGMALAR VE LİDERLİK ALGISINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME. no. 1, Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 2018, pp. 52–66.