Helal ve Etik Araştırmalar Dergisi

Helal ve Etik Araştırmalar Dergisi

ENDONEZYA'NIN GENÇ NESİLİNDE HELAL KOZMETİK SATIN ALMA EĞİLİMİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLER

Yazarlar: ["Yulıst Rıma FİANDARİ", "Raja Roufli HARAHAP", "Salim Faisal MİSFİR"]

Cilt - , Sayı Cilt: 4 Sayı: 1 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.51973/head.1055092

Anahtar Kelimeler:Helal ve tayyib farkındalığı,Algılanan davranış kontrolü,Öznel norm,Helal kozmetik,Helal kozmetik satın alma niyeti

Özet: Helal kozmetik ve ticari potansiyeli yıldan yıla artmaktadır. Helal kozmetik de dindar insanlar için bir gerekliliktir. Helal endüstrisinin güçlendirilmesi Endonezya'nın temel öncelikleri arasında yer almaktadır. Endonezya, 2017 yılında yaptığı 218,8 milyar dolarlık harcama ile dünya çapında en büyük helal ürün ticareti potansiyeline sahip ülkelerden birisidir. Bu değer her yıl %6 oranında da artma potansiyeline sahiptir. Ancak bu değer, Endonezya'yı Malezya'dan oldukça uzak bir noktaya ve dünya çapında 10. sıraya yerleştirmektedir. Helal ve tayyib farkındalığının Endonezya'da genç nesil üzerine ve özellikle de öğrenciler üzerindeki etkisi bilinmemektedir, bu nedenle helal farkındalık düzeyini belirlemek için araştırma yapılması gereklidir. Bu Endonezya'da helal endüstrisinin güçlendirilmesinde belirleyici bir noktadır. Helal kozmetiklerin üretiminde, kozmetiklerin din tarafından yasaklanmış içeriklerden ve İslam dini ilkelerine göre olmayan yapım süreçlerinden arındırılmasını sağlamak tüketiciler açısından vazgeçilmez öneme sahip bir gerekliliktir. Bu çalışmada belirli özelliklere sahip numuneler üzerinde veri toplama amaçlı örnekleme. Ankete, helal etiketli kozmetik kullanan ve aynı helal markadan normalden üç kat daha fazla alışveriş yapan tüketiciler katılmıştır. Araştırma örneklemi, Endonezya'da helal kozmetik kullanan 100 kişiden oluşmuş ve araştırma, Nisan -Ağustos 2020'de çevrimiçi bir anket sistemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, helal kozmetik satın alma eğilimini etkileyen faktörleri göstermiştir. Helal ve tayyib farkındalığı ve davranış kontrolü, helal kozmetik satın alma eğilimini etkilemiştir. Ayrıca, öznel normların, helal kozmetik farkındalığı oluşturma davranışı üzerinde zayıf bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA