Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi

Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi

Dijital Çağda Bir Öğretim Yöntemi: Oyunlaştırma

Yazarlar: Murat Şahin, Yavuz Samur

Cilt 1 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 1 - 27

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Oyunlaştırma,Oyun elementleri,Davranış,Motivasyon,Başarı

Özet: Oyunlaştırma; davranış kuramlarının çerçevesini çizdiği tasarımlarla, oyun elementlerinin oyun dışı ortamlarda hedeflenen davranışların motive edilmesi için kullanılmasıdır. Bu çalışmada dijital çağ olarak isimlendirebileceğimiz 21.yy’ın ürünü olan oyunlaştırma yönteminin ortaya çıkışı, tanımlanması, oyun elementleri ve uygulamaları üzerinden bir analiz ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda 2013-2015 yılları arasında EBSCO ve YÖK tez arama motorunda yayınlanan oyunlaştırma yöntemini inceleyen ve uygulamalarını içeren Türkçe ve İngilizce 13 makale ve 2 tez içerik analizine tabi tutulmuştur. İçerik analizi bulgularına göre, nitel ve nicel çalışmaların eşit ağırlıkta olduğu; oyunlaştırma tasarımlarıylaçok ilişkilendirilen kuramların öz belirleme kuramı, akış teorisi, Fogg davranış modeli ve Dinamikler-Mekanikler-Bileşenler yaklaşımı olduğu ortaya çıkmıştır. Oyunlaştırma ileçok ilişkilendirilen bağımlı değişken motivasyon; oyun elementlerindenfazla bahsedilenler ise rozet, puan, liderlik tablosu, geri bildirim ve ödüllerdir. Oyunlaştırma tanımlarını incelediğimizde ise “oyun elementlerinin oyun dışı ortamlarda kullanılması” ifadesiçok karşılaşılan tanım olarak belirlenmiştir. Analiz edilen çalışmaların bulgularına göre; oyunlaştırma ile öğrencilerin motivasyonlarında ve performanslarında pozitif yönde artış görüldüğü tespit edilmiştir. Oyunlaştırma ile katılımcılar tarafından iki boyutlu olarak görülen (öğretmen-öğrenci) geleneksel öğretim sürecinin derinleştirilerek daha altyapısı sağlam ve anlaşılır üç boyutlu bir yapıya (öğretmen - oyunlaştırılmış izlence - öğrenci) dönüştürülmesinin faydalı olabileceği görülmüştür. Son olarak oyunlaştırma araştırmalarının kullanılan araçlardan ziyade yöntem ve oyun elementleri üzerine yoğunlaşması ile alan yazın açısından daha faydalı sonuçlar elde edilebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Dijital Çağda Bir Öğretim Yöntemi: Oyunlaştırma}, volume={1}, number={1}, publisher={Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi}, author={Murat Şahin,Yavuz Samur}, year={2017}, pages={1–27} }
APA
KOPYALA
Murat Şahin,Yavuz Samur. (2017). Dijital Çağda Bir Öğretim Yöntemi: Oyunlaştırma (Vol. 1, pp. 1–27). Vol. 1, pp. 1–27. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Murat Şahin,Yavuz Samur. Dijital Çağda Bir Öğretim Yöntemi: Oyunlaştırma. no. 1, Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 2017, pp. 1–27.