Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi
Yazarlar: Selin BOZKURTLAR, Yavuz SAMUR
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Oyunlaştırma,Sınıf Yönetimi,Liderlik Tablosu,Ödül,Puan
Özet: Bu çalışma, eğitim alanında da kullanılmaya başlanan oyunlaştırmanın sınıf yönetiminde kullanılan araçlardaki etkisini gözlemlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla öncelikli olarak oyunlaştırma, oyunlaştırmada kullanılan elementler, davranışçı kuram, edimsel ve klasik koşullanma kavramları açıklanmıştır. Bu çalışmada öğrencilerin sınıf yönetiminde kullanılan bir oyunlaştırma sistemine yönelik genel görüşleri, oyun elementlerinden olan ödül, puan ve liderlik tablosuna yönelik görüşleri, İngilizce dersine yönelik görüşleri ve davranışlarına yönelik etkisi incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak 69 sorudan oluşan anket uygulanmış ve öğrenciler ile görüşme yapılmıştır. Anket ve görüşme sorularından elde edilen veriler bulgular kısmında incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin eksi puan almayı sevmedikleri, liderlik tablosunda alt sırada olan öğrencilerin ise oyunlaştırma sistemine yönelik görüşlerinin olumsuz etkilendiği görülmüştür.