Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi

Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi

SINIF YÖNETİMİNDE OYUNLAŞTIRMAYA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yazarlar: Selin BOZKURTLAR, Yavuz SAMUR

Cilt 1 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 103 - 124

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Oyunlaştırma,Sınıf Yönetimi,Liderlik Tablosu,Ödül,Puan

Özet: Bu çalışma, eğitim alanında da kullanılmaya başlanan oyunlaştırmanın sınıf yönetiminde kullanılan araçlardaki etkisini gözlemlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla öncelikli olarak oyunlaştırma, oyunlaştırmada kullanılan elementler, davranışçı kuram, edimsel ve klasik koşullanma kavramları açıklanmıştır. Bu çalışmada öğrencilerin sınıf yönetiminde kullanılan bir oyunlaştırma sistemine yönelik genel görüşleri, oyun elementlerinden olan ödül, puan ve liderlik tablosuna yönelik görüşleri, İngilizce dersine yönelik görüşleri ve davranışlarına yönelik etkisi incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak 69 sorudan oluşan anket uygulanmış ve öğrenciler ile görüşme yapılmıştır. Anket ve görüşme sorularından elde edilen veriler bulgular kısmında incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin eksi puan almayı sevmedikleri, liderlik tablosunda alt sırada olan öğrencilerin ise oyunlaştırma sistemine yönelik görüşlerinin olumsuz etkilendiği görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={SINIF YÖNETİMİNDE OYUNLAŞTIRMAYA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ}, volume={1}, number={2}, publisher={Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi}, author={Selin BOZKURTLAR,Yavuz SAMUR}, year={2017}, pages={103–124} }
APA
KOPYALA
Selin BOZKURTLAR,Yavuz SAMUR. (2017). SINIF YÖNETİMİNDE OYUNLAŞTIRMAYA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (Vol. 1, pp. 103–124). Vol. 1, pp. 103–124. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Selin BOZKURTLAR,Yavuz SAMUR. SINIF YÖNETİMİNDE OYUNLAŞTIRMAYA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. no. 2, Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 2017, pp. 103–24.