Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi
Yazarlar: Onur KARA, Murat TOPALOĞLU
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Bilişim Güvenliği,Farkındalık,Bilişim Güvenliği Yeterliliği
Özet: Bilişim teknolojileri hayatımızın her alanında kullanılmasıyla birlikte pek çok güvenlik problemine neden olmaktadır. Bu yüzden öğrencilerin, bilişim teknolojilerini güvenli kullanabilmesi önemli bir konu haline gelmiştir. Bu araştırma, Bilgisayar Teknolojileri ve Bilişim Sistemleri bölümü öğrencilerinin bilişim güvenliği yeterliliklerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Trakya Üniversitesinde lisans eğitimi gören 210 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, Pusey ve Sadera’nın geliştirdiği “Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilme Yeterliliği Algısı” anketinin Türkçe’ye uyarlanan formu ile toplanmıştır. Anket, bilişim güvenliği bilgisini ölçen 7 soru ve 4’lü derecelendirme özelliğine sahip 76 maddeden oluşmaktadır. Verilerin analizinde yüzde, frekans ve ortalama değerlerinden yararlanılırken, adayların bilişim güvenliği bilgilerinin çeşitli değişkenlere göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini belirlemek için ise Kruskal Wallis H-Testi ve Mann Whitney U-Testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin büyük çoğunluğunun, bilişim güvenliğini sağlamaya yönelik bir kurs veya ders almadıkları tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrencilerin birçoğunun, bilişim güvenliği bilgilerinin düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Bu sonuçlardan yola çıkarak, Bilgisayar Teknolojileri ve Bilişim Sistemleri lisans programında bu konuya yönelik zorunlu bir dersin olmasının faydalı olacağı düşünülmektedir.