Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi

Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi

Yükseköğretimde Programlama Derslerine Yönelik Bir Otomatik Ödev Notlandırma Sistemi Önerisi

Yazarlar: Ahmet ARSLAN, Nilgün ÖZDAMAR

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 42 - 51

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Otomatik notlandırma,Durumlu öğrenme,GitHub Classroom,Test güdümlü öğrenme

Özet: Türkiye’de eğitim gören üniversite öğrencisi sayısı son yıllarda hızla yükselmektedir. Artan öğrenci mevcudu sebebiyle eğitim – öğretim faaliyetlerinin planlanması zorlaşmakta, böylece daha fazla öğretim elemanı ve fiziksel imkâna ihtiyaç duyulmaktadır. Öğretim elemanları, bir dönem süresince öğrencilerden neredeyse haftalık gelen ödevleri tek tek değerlendirmek için zamana ihtiyaç duymakta, bazen yüzlerce notlandırılması gereken dosyaların yükü altında fazlaca çaba göstermek zorunda kalmaktadır. Bu nedenle de öğretim elemanı tarafından öğrencilere verilen geribildirim süreleri can sıkıcı bir şekilde uzamakta, bu süreler öğrenme için gerekli tepki sürelerini aşmaya başlamaktadır. Dolayısıyla, yaşanan zorlayıcı bu süreç, öğrenciler açısından memnuniyetsizlikle karşılanmaktadır.  Oysaki ödevlerin verilmesi ve değerlendirilmesinde yeni enformasyon ve iletişim teknolojilerinden faydalanarak fiziksel ve insan gücü kaynaklarına olan gereksinimleri azaltmak mümkündür. Bu doğrultuda, GitHub Classroom ev ödevlerinin dağıtımı ve geri toplaması için son zamanlarda dünya çapında eğitim kurumlarında yaygın olarak kullanılmaya başlanan bir teknolojidir. Bu çalışmada, programlama ödevlerini dağıtma ve geri toplamanın yanı sıra otomatik olarak notlandırılabilmesi için GitHub Classroom sisteminin üzerine ne tür eklentiler yapılması gerektiği anlatılmaktadır. Otomatik notlandırmada benimsenen yaklaşım Yazılım Mühendisliği alanında kullanılan birim testine benzer bir mekanizmadır. Çalışmada bir programlama uğraşının otomatik notlandırılabilmesi için sağlaması gereken özelliklerin üzerinde de durulmaktadır.  Bu tarz bir otomatik notlandırma sisteminin uygulanması, öğretim elemanının iş yükünü azaltacağı gibi oldukça hızlı geribildirim sağlayarak öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırabilecektir. Bu düşünceden motive olan bu çalışmanın temel amacı yükseköğretim kurumlarında yürütülen programlama derslerinde kullanılabilecek bir otomatik programlama ödevi notlandırma sisteminin tanıtılmasıdır.   Bu bağlamda Anadolu Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümü müfredatında bulunan iki ayrı programlama dersi tasarlanan otomatik notlandırma sisteminin uygulanması için örnek ders olarak seçilmiştir. Derslere kayıtlı öğrencilerin gönderdikleri ödevlerin bağımsız bir sunucu üzerinde derlenip çalıştırılması için otomatik derleme aracı olan Apache Maven kullanılmıştır. Dahası, programlama ödevlerini otomatik notlandırmak için kullanılan betik dosyaları diğer eğitimcilerinde faydalanabilmesi amacıyla https://education.github.community/t/automatic-grading-script/6940 adresinden umuma açık halde paylaşılmıştır.  Çalışmada tanıtılan bu sistem, yükseköğretimde Bilgisayar Mühendisliği programlama derslerinin yanı sıra, sosyal bilimler gibi diğer disiplinlerde de GitHub Classroom platformuyla destekli eğitim – öğretim faaliyetlerinin yaygınlaşması için yol gösterici olacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Yükseköğretimde Programlama Derslerine Yönelik Bir Otomatik Ödev Notlandırma Sistemi Önerisi}, volume={3}, number={2}, publisher={Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi}, author={Ahmet ARSLAN,Nilgün ÖZDAMAR}, year={2019}, pages={42–51} }
APA
KOPYALA
Ahmet ARSLAN,Nilgün ÖZDAMAR. (2019). Yükseköğretimde Programlama Derslerine Yönelik Bir Otomatik Ödev Notlandırma Sistemi Önerisi (Vol. 3, pp. 42–51). Vol. 3, pp. 42–51. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ahmet ARSLAN,Nilgün ÖZDAMAR. Yükseköğretimde Programlama Derslerine Yönelik Bir Otomatik Ödev Notlandırma Sistemi Önerisi. no. 2, Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 2019, pp. 42–51.