Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi

Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi

Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi

Yazarlar: Sema YILDIZ HUSEYNOV

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 28 - 41

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Blog kullanımı,Dil öğretimi,Eğitim teknolojisi

Özet: Her geçen gün hayatımıza biraz daha fazla giren ve artık mobil cihazlar sayesinde yanımızdan ayırmadığımız sosyal ağlar birçok alanda etkili kullanılmaya çalışılmaktadır. Bu sosyal ağlardan biri de bloglardır. Bu çalışmada İngilizce öğrenen öğrenciler  (EFL öğrencileri) ders kapsamında blog kullanma sürecine dâhil edilmiş ve blog kullanımıyla ilgili düşüncelerine başvurulmuştur. Araştırmanın amacı EFL öğrencilerinin blog kullanarak yazma aktivitelerini yürütme konusunda düşünceleri ve blog kullanarak yazma aktivitelerini yürütmenin öğrencilerin yazma becerilerini geliştirip geliştirmediği sorusuna yanıt aramaktır. Ayrıca blog kullanımının öğrencileri İngilizce yazmaya teşvik edip etmediği, blog kullanırken öğrencilerin nasıl hissettiği, ilerde kullanmaya devam etme niyetleri, öğrenci yazılarının akıcılığını, verilen görevi tamamlayabilme durumlarını, dilbilgisi ve anlam açısından yazılarının uyumluluğunu, kullanılan yapı ve kelime doğruluk ve çeşitliliğini arttırıp arttırmadığı araştırılmıştır. Öğrencilerin hem sınıf hem blog üzerinde yazdıkları metinler British Council tarafından hazırlanmış rubriğe göre karşılaştırılmış ve araştırmanın alt amaçlarından olan blog kullanımının öğrenci yazılarının dilbilgisi açısında doğruluğunu, akıcılığını, kullanılan yapı ve kelime çeşitliliğini arttırıp arttırmadığı sorularının cevabı bu şekilde bulunmuştur. Sonuç olarak blog kullanımın öğrencilerin yazma becerilerine olumlu katkı sağladığına ulaşılmıştır. Anket maddeleri üzerinde ise tanımlayıcı (descriptive) analiz uygulanmış ve bu yüzden her bir madde için yalnızca yanıtların yüzdelik oranları vasıtasıyla bir yoruma ulaşılmıştır. Genel olarak öğrencilerin blog kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri olumludur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi}, volume={3}, number={2}, publisher={Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi}, author={Sema YILDIZ HUSEYNOV}, year={2019}, pages={28–41} }
APA
KOPYALA
Sema YILDIZ HUSEYNOV. (2019). Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi (Vol. 3, pp. 28–41). Vol. 3, pp. 28–41. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sema YILDIZ HUSEYNOV. Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi. no. 2, Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 2019, pp. 28–41.