19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi

19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi

İngilizce Öğretmenleri Tarafından Öğretilen Okuma Stratejileri

Yazarlar: ["Miray VAROL", "Volkan VAROL"]

Cilt - , Sayı Cilt: 3 Sayı: 4 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.52835/19maysbd.1220121

Anahtar Kelimeler:Okuduğunu anlama stratejileri,İngilizce okuma becerileri,Okuma stratejileri öğretimi

Özet: Bu çalışmanın amacı, Türk İngilizce öğretmenlerinin sınıflarında verilen okuduğunu anlama stratejilerini ne ölçüde öğrettiklerini belirlemektir. Veriler, Mokhtari ve Sheorey (2002) tarafından oluşturulan Okuma Stratejileri Anketinden (SORS) uyarlanan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. 48 öğretmenden toplanan veriler analiz edilmiştir. Sonuçlar, tarama, bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etme, metni önizleme, bağlam ipuçlarını kullanma ve göz gezdirmenin sırasıyla en sık öğretilen beş okuma stratejisi olduğunu göstermektedir. Ayrıca, grafik düzenleyici kullanmak, sözlük kullanma, okuma hızını ayarlama, not alma ve başka kelimelerle ifade etme, okuduğunu anlama stratejileri arasında en az öğretilen stratejiler arasında yer almaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA