19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: Özgür ASLAN, Ayhan YİĞİTER
Konular:İletişim
DOI:10.52835/19maysbd.993057
Anahtar Kelimeler:Kullanımlar ve Doyumlar,Dijital Yayıncılık,Netflix
Özet: Televizyon ile ilgili ilk denemelerin yapıldığı günden beri bu mecra sürekli bir gelişim ve dönüşüm geçirerek günümüzdeki halini almıştır. İnternetin keşfedilmesi, erişiminin kolaylaşıp ucuzlaması neticesinde ve sürekli teknolojik gelişmeler sayesinde dijital yayın yapan OTT TV (Over The Top Television/Her Şeyin Üstünde Yayıncılık) yayıncılığının ortaya çıkmasına katkı sunmuştur. Bu çalışmanın ana hatlarını televizyonun tarihsel gelişiminden dijital yayıncılığa doğru serüvene değinerek dünya genelinde popüler ve Türkiye’de de faaliyet gösteren OTT TV örneği Netflix’in kullanılması ve bunun sonucunda elde edilen doyumlar oluşturmaktadır. Söz konusu bu araştırma Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema bölümü lisans öğrencileri ile Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Antakya Meslek Yüksekokulu Basım ve Yayım Teknolojileri ön lisans öğrencileri üzerine yapılan ampirik bir çalışmadır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tercih edilmiştir. Anket yöntemi kullanılarak Netflix’in kullanıcılar üzerinde oluşturduğu doyum/doyumlar incelenmiştir. Elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilip ortaya çıkan frekans dağılımları yorumlanmıştır. 64 öğrencinin katılımıyla birlikte gerçekleştirilen anket taraması sonrasında elde edilen verilere bakıldığında, ankete katılan öğrencilerin büyük çoğunluğu Netflix’in orijinal içeriklerini konvansiyonel televizyon içeriklerine kıyasla daha çok tercih etmektedir. Ayrıca Covid-19 salgınıyla birlikte öğrencilerin internet ve Netflix kullanımları artmıştır. Öte yandan elde edilen verilerden hareketle Netflix’in kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında kullanımının incelenmesi olumlu sonuç vermiştir.